سئول: به رغم مخالفت کره شمالی رزمایش با آمریکا برگزار می شود

سئول: به رغم مخالفت کره شمالی رزمایش با آمریکا برگزار می شود
سه شنبه 22 آبان 1397 - 07:57

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد به رغم مخالفت ها و انتقادهای گسترده کره شمالی، این کشور رزمایش مشترک دریایی با آمریکا را ادامه می دهد.

العالم- آسیا 

خبرگزاری یونهاپ روز سه شنبه اعلام کرد این وزارتخانه در بیانیه ای آورده است که ماهیت رزمایش مذکور که از هفته قبل آغاز شد و یک هفته دیگر ادامه می یابد، کاملا دفاعی است.
این رزمایش در سال های قبل به طور مستمر میان دو کشور برگزار شده بود اما به دلیل موافقت دو کره برای کاهش تنش ها و پس از دیدار سران آمریکا و کره شمالی، در سال جاری متوقف شده بود.
'چون هیون سو' سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که ما نمی توانیم به دلیل انتقادهای کره شمالی این رزمایش مشترک با آمریکا را متوقف کنیم.
رسانه های کره شمالی از هفته قبل بارها از برنامه کره جنوبی و آمریکا برای ایجاد گروه کاری به منظور پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نظارت بر روابط دو کره و برگزاری رزمایش مشترک دریایی دو کشور انتقاد و آن را محکوم کرده اند.
تارنمای یوریمی از رسانه های کره شمالی که در ژاپن فعالیت می کند نوشت این گروه کاری که آمریکا روی ایجاد آن متمرکز شده است یک مانع بزرگ برای پیشرفت و بهبود روابط دو کره است.
این رسانه افزوده است گروه کاری که با هدف نظارت بر فعالیت ها و روابط دو کره ایجاد می شود اقدامی کاملا مداخله جویانه و گستاخانه از سوی واشنگتن محسوب می شود.
تارنمای میاری کره شمالی هم در گزارشی از این اقدام انتقاد و تحرکات آمریکا برای ایجاد گروه کاری و رزمایش دریایی دو کشور را محکوم نموده و آورده است آمریکا علنا در امور داخلی دو کره مداخله می کند.
کره جنوبی و آمریکا یک هفته قبل اعلام کردند قصد دارند یک گروه کاری برای گفت و گوهای قویتر و نزدیکتر درباره تحریم های کره شمالی، غیراتمی سازی شبه جزیره کره و رژیم دایمی صلح تشکیل دهند.
همزمان رسانه های کره شمالی از رزمایش مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی موسوم به 'کی ام یی پی' که شماری از نظامیان آمریکایی از پایگاه اوکیناوا ژاپن در آن شرکت کرده اند، انتقاد کرده و آن را مغایر با تلاش ها برای پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای دانسته اند.
کره شمالی به همسایه جنوبی خود هشدار داده است که نباید مغبون اقدامات گستاخانه و مداخله جویی های آمریکا شود و اجازه دهد واشنگتن مانع بهبود روابط دو کره گردد.
روزنامه 'رودونگ سینمون' ارگان حزب حاکم کار کره شمالی نیز در تازه ترین گزارش خود از تحریم های آمریکا انتقاد کرده و افزوده است اقتصاد کره شمالی قویتر از آن است که با تحریم ها بشکند.
این نشریه از شهروندان این کشور خواسته است در برابر تحریم ها مقاومت کرده و با تلاش مشترک به رشد اقتصادی خودکفا مساعدت کرده و تحریم ها را خنثی کنند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است چنین نوشته هایی نشان می دهد که کره شمالی دیگر امیدی به کاهش تحریم ها ندارد و ملت خود را برای مقاومت در برابر آمریکا دعوت می کند.
کره شمالی به آمریکا هشدار داده است اگر به تحریم های مجرمانه اش خاتمه ندهد، این کشور بار دیگر برنامه اتمی نظامی خود را در راستای طرح های اقتصادی برای رشد کشور از سر می گیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها