گاف جوخه ترور نتانیاهو؛ از رسوایی سعودی در استانبول تا فضاحت صهیونیستی درغزه

گاف جوخه ترور نتانیاهو؛ از رسوایی سعودی در استانبول تا فضاحت صهیونیستی درغزه
سه شنبه 22 آبان 1397 - 15:02

پس از رسوایی بین المللی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، درماجرای ترور و قتل جمال خاشقچی، حالا لو رفتن نفوذ یکشنبه شب (20 آبان ماه 1397) جوخه ترور صهیونیستی به جنوب نوار غزه که برای عملیات مخفیانه ترور فرمانده حماس صورت گرفت، این بار گاف بنیامین نتانیاهو همدست صهیونیست محمد بن سلمان، رسوایی به بار آورد.

العالم ـ گزارش

ماجرا از این قرار است که نیروهای صهیونیستی با زیر پا گذاشتن آتش بس با فلسطینیان، یکشنبه شب مخفیانه با لباس شخصی و یک خودروی غیرنظامی با نفود به شرق خان یونس واقع در جنوب غزه، "نورالدین محمد سلامه برکه" یکی از فرماندهان گردان های قسام وابسته به جنبش حماس را ترور کردند که با لو رفتن عملیات ترور، جنگ افروزی صهیونیست ها در غزه کلید خورد و واکنش های منطقه ای و بین المللی را برانگیخت.

به دنبال لو رفتن نفوذ مخفیانه جوخه ترور تحت امر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مقاومت مبادرت به تعقیب آنها کردند که در اثنای واکنش نظامی و موشکی مقاومت یک افسر فرمانده گردان صهیونیست کشته و یک نظامی دیگر این رژیم زخمی شد.

پس از لو رفتن عملیات جوخه ترور رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مقابله نظامی نیروهای مقاومت، جنگنده های رژیم صهیونیستی وارد عمل شدند و با بمباران منطقه خزاعه دست کم 7 فلسطینی را به شهادت رسانده و شماری دیگر را زخمی کردند.

گاف جوخه ترور رژیم صهیونیستی و پاسخ بی باکانه نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه، نتانیاهو را چنان وحشت زده کرد که سفر خود را به فرانسه برای شرکت در رویدادهای صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول، ناتمام گذاشت و سراسیمه به تل آیو بازگشت.

واکنش تلافی جویانه گروه های مقاومت فلسطینی به عملیات جوخه ترور صهیونیستی در غزه و زیر پا گذاشتن آتش بس که با شلیک راکت های بی شمار و بی سابقه به سرزمین های اشغالی با برد 96 کیلومتر صورت گرفت، موجب شد کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و شماری از مسئولان بلندپایه نظامی و امنیتی تل آویو جلسه اضطراری تشکیل دهد.

اگر چه حملات صهیونیست ها به غزه، موضوع جدیدی نیست و رژیم تل آویو همواره توافق آتش بس با گروه های فلسطینی را طی سالیان متمادی، نقض کرده است اما این بار قدرت آتشباری و پاسخگویی نیروهای مقاومت چنان برای صهیونیست ها غافلگیر کننده و سهمگین بود که ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش کامل درآمده و هواپیماهایی که قصد فرود در فرودگاه بن گوریون در فلسطین اشغالی را داشتند، برای در امان ماندن از خطرات حملات موشکی نا چار به تغییر مسیر شدند.

ناکارآمدی گنبد آهنین و شلیک 400 راکت مقاومت به اسرائیل

"اویخای ادرعی" سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز سه شنبه (22آبان ماه 1397) اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر حملات جنگنده‌های اسرائیلی، بیش از 400 فروند موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در مناطق مرزی نزدیک غزه شلیک کرده‌اند که سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین توانسته‌اند با 100 فروند از آنها مقابله کنند.

درهمین حال برخی خبرها حاکی است که سه ساختمان چند طبقه در شهرک‌های صهیونیست نشین "نِتیووت" و "عسقلان" بر اثر برخورد مستقیم راکت‌های مقاومت به طور کامل نابود شده اند.

برخی رسانه های عربی گزارش دادند که این تعداد راکت تنها ظرف چند ساعت از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیک شده است. همچنین شلیک راکت به سرزمین های اشغالی، شهرک نشینان را وحشت زده راهی پناهگاه ها کرده است.

انهدام اتوبوس حامل نظامیان صهیونیست با موشک مقاومت

قدرت تهاجمی و مقابله به مثل نیروهای مقاومت فلسطین در برابر جنایت جوخه ترور صهیونیستی از چنان پیشرفت ملموسی برخوردار شده که جنبش حماس با تصویر برداری از یکی از عملیات های موشکی خود علیه نظامیان صهیونیست، برای اولین بار آن را مستند سازی و منتشر کرد تا بدین وسیله به صهیونیست ها این پیام را ارسال کند که در برابر جنایتگری آنها دست بسته نخواهد بود.

در این عملیات حماس فیلمی از لحظه اصابت دقیق موشک مقاومت به اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی را که در حملات دوشنبه شب (21 آبان ماه) منهدم شد، منتشر کرد.

به دنبال این حمله، رسانه های صهیونیست طبق معمول برای کم اهمیت جلوه دادن موفقیت های نظامی مقاومت مدعی شدند که نیروهای فلسطینی یک اتوبوس خالی را هدف قرار داده اند که طی آن یک نظامی اسراییلی در مجاورت آن به شدت زخمی شده است.

این ادعای صهیونیست ها در حالی مطرح شده که فیلم منتشر شده از سوی حماس، اتوبوسی را در حال حرکت در منطقه ای نشان می دهد که محل تجمع نظامیان صهیونیست می باشد. بنابر این حتی اگر ادعای صهیونیست ها در باره خالی بودن این اتوبوس را بپذیریم با انهدام آن لااقل باید راننده اتوبوس دیگر حتما کشته شده باشد.

مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به خان‌یونس، شامگاه دوشنبه شهرک‌های حومه نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار داد که رژیم صهیونیستی اعلام کرده در مجموع 10 نفر بر اثر اصابت راکت‌های نیروهای مقاومت در مناطق مختلف جنوب اسرائیل زخمی شده‌اند و از سوی دیگر اسرائیل ۷۰ حمله علیه اهدافی که آنها را متعلق به حماس و جهاد اسلامی در غزه اعلام کرده، انجام داده است. این درحالی است که برخی رسانه ها از مجروح شدن دست کم 46 شهرک نشین صهیونیست در حملات موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی خبر داده اند.

به دنبال ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و بمباران صبح سه شنبه ( 22 آبان ماه) یک پایگاه سرایاالقدس در "عبسان" واقع در خان یونس از سوی جنگنده های این رژیم، جهاد اسلامی وعده واکنش های پیش بینی نشده به دشمن صهیونیستی داد.

صهیونیست ها منتظر واکنش های پیش بینی نشده باشند

"ابوحمزه" سخنگوی "سرایاالقدس" (گروهان‌های قدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد آنچه از دوشنبه شب (21 آبان ماه) تا کنون رخ داده (واکنش مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی) در راستای پاسخ‌های معمولی و آنچه دشمن پیش‌بینی می‌کرده، بوده است اما پاسخ‌هایی که دشمن آن را پیش‌بینی نمی‌کند طی ساعات آینده محقق خواهد شد.

سخنگوی جهاد اسلامی اعلام کرد که تصمیم مقاومت برای شهرک‌نشنیان صهیونیست فراتر از شهرهای «بئرالسبع و اشدود» است و باید در پناهگاه‌ها باقی بمانند. ادامه حملات رژیم صهیونیستی، هدف قرار دادن منازل و اماکن عمومی، مقاومت را وادار به تصمیم‌گیری برای افزایش دایره پاسخگویی کرده است. ضربات سختی که تا کنون موشک‌های مقاومت وارد کرده پاسخی طبیعی به افزایش جنایات دشمن بوده است.

گاف جوخه ترور رژیم صهیونیستی و رسوایی نفوذ مخفیانه کماندوهای این رژیم به غزه که دور جدید جنگ افروزی تل آویو را کلید زده، با واکنش های محافل مختلف  منطقه ای و بین المللی روبرو شده است.

درحالی که "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار خویشتنداری تمامی طرف ها در نوار غزه شده ، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده که طی ساعات آینده، این رژیم حملات خود به نوار غزه را تشدید خواهد کرد.

روسیه: اسراییل مسئول افزایش تنش در غزه است

روسیه دوشنبه شب (21 آبان ماه) در بیانیه ای ، عملیات نظامی یکشنبه شب رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تحریک آمیز خواند و تل آویو را مسئول ناآرامی های اخیر در منطقه دانست.

وزارت خارجه روسیه با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش ها میان ساکنان نوار غزه و رژیم صهیونیستی، از طرف های درگیر خواست که فورا به آتش بس در این منطقه تن بدهند. در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان شده که براساس اعلام رسانه ها، 11 نوامبر (یکشنبه)، دستکم هفت فلسطینی به همراه یک افسر اسرائیلی کشته و یک اسرائیلی دیگر زخمی شده که این امر به دلیل یورش نیروهای ویژه اسرائیلی به خاک فلسطین صورت گرفته، اقدامی که موجب شلیک موشک ها از نوار غزه به اسرائیل و بمباران هوایی این منطقه شده است.

واکنش اردن و قطر به حملات رژیم صهیونیستی

"جمانه غنیمات" وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت دولت اردن روز دوشنبه در واکنش به جنگ افروزی جدید رژیم غاصب صهیونیست، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد و با هشدار نسبت به خطرآفرین بودن تشدید تنش ها در نوار غزه، بر اهمیت توقف عملیات خصمانه و لزوم خویشتن داری و اتخاذ اقدامات عملی برای پایان دادن به مشکلات بشردوستانه مردم نوار غزه تاکید کرد.

دولت قطر نیز روز سه شنبه (22 آبان ماه 1397) در بیانیه‌ای حملات رژیم صهیونیستی به شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه را که به شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینیان منجر شده است، محکوم و تأکید کرد که این حملات به بحرانی‌شدن اوضاع غزه در پرتو محاصره تحمیلی بر این منطقه، می‌انجامد.

درهمین حال منابع فلسطینی گزارش داده اند که رایزنی میان مقام های مصری و "نیکولای ملادینف" فرستاده ویژه روند صلح سازمان ملل متحد با فلسطینی ها و مقام های صهیونیست برای آرام شدن اوضاع در نوار غزه ادامه دارد.

پس از گاف محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در خصوص قتل فجیع جمال خاشقچی رونامه نگار منتقد آل سعود، حالا گاف بنیامین نتانیاهو همدست صهیونیست وی درخصوص گسیل جوخه ترور به نوار غزه و لو رفتن این عملیات مخفیانه، بار دیگر جهان را در شوک اقدامات تروریستی فرو برد.

با این تفاوت که این بار برخلاف قضیه قتل خاشقچی، نیروهای مقاومت فلسطین با استفاده از توانمندی های جدید نظامی خود درس فراموش نشدنی به جنایتکاران داده اند از سوی دیگر جامعه جهانی نگران حماقت بیشتر صهیونیست ها و به راه انداختن جنگ و قتل عامی دیگر در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی است.

احمد نیکنام

پربیننده ترین خبرها