الحسن ترور شد تا "ایوب" ساقط شود

الحسن ترور شد تا
دوشنبه 8 آبان 1391 - 18:41

تحليلگر روزنام? فرامنطقه اي القدس العربي (چاپ لندن)، با اشاره به اهداف پنهان ترور وسام الحسن در انفجار هفت? گذشته در بيروت، آن را ادام? سناريوي ترور رفيق حريري دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حسن مروه تحلیلگر القدس العربی امروز (دوشنبه) در مقاله ای با عنوان "الحسن ترور شد تا ایوب ساقط شود"، نوشت:

 

اخراج نيروهاي سوري از لبنان در آوريل سال 2005 (فروردین 1384)به عمليات ترور تكان دهنده اي براي تغيير افكار عمومي لبنان و جهان نياز داشت و ترور رفيق حريري در همين چارچوب صورت گرفت.

براي مقابله با فناوري هاي رو به فزوني و پيچيدۀ مقاومت (كه آخرين مورد آن هواپيماي ايوب بود) نيز به عمليات ترور بزرگ و پيچيده اي نياز بود تا افكار عمومي لبنان را با هدايت عوامل خارجي عليه مقاومت بشوراند، همان کاری كه در مساله نصب دوربين در فرودگاه بين المللي بيروت در سال 2008 روي داد و هدف آن، از بين بردن مهمترين پايگاه ها و مراكز قدرت محرمانه و سري مقاومت بود؛ پايگاههايي كه مقاومت از طريق آنها پيروزي هاي بزرگي در مقابله با دشمن صهيونيستي در جنگ 33 روزه كسب كرد.

البته قدرت پايگاه های مقاومت، به دليل هماهنگي هاي مستحكم و مستمر در توزيع نقش ها ميان مبارزان، ضربۀ قابل توجهی نخورد و از هم نپاشيد. نيروهاي مقاومت به طور فعال با دريافت دستورات و فرامين از طريق تماس هاي بي سيم، مراكز و پايگاه هاي نظامي اسراييل را هدف قرار دادند و با رسيدن دستورات به فرماندهان مقاومت در خط مقدم در جنوب لبنان، موشكهاي مقاومت به خاك فلسطين اشغالي شليك مي شد، چنان که ناوچه اسراييلي "ساعر 5" را در مقابل سواحل بيروت هدف قرار داد و منهدم کرد.

در نهايت بايد گفت كه امروز نيز ترور سرلشكر وسام حسن در چارچوب سلسله ترورهاي سابق كه (پيشتر حريري را هدف قرار داده بود)، صورت گرفت. هرچند رويكرد مرد سياست با رويكردهاي شديدترين دشمن اسراييل در لبنان و منطقه يعني حزب الله مغاير بود، اما نباید فراموش كنيم كه اين وسام حسن بود كه در شناسايي بزرگترين و مهمترين شبکه جاسوسي اسراييلي در عرصه لبنان، تا حد زیادی سهيم بوده است.

اين حقایق ما را بر آن می دارد که برحذر باشیم و انگشت اتهام را بی جهت به سوی افراد و گروه ها نگیریم، آن هم در شرايط حساس کنونی، که برای انفجار فقط به جرقه اي كوچك نياز دارد و به نظر مي رسد امروزه بسياري خارج از دایرۀ حكومت، در خاكستر آن مي دمند تا شايد با برافروخته شدن آن به اهدافشان برسند؛ اهدافی که در بدون آتش افروزی نتوانستند آن را محقق سازند.



پربیننده ترین خبرها