جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین:

یک مانور سیاسی در پس استعفای لیبرمن نهفته است

چهارشنبه 23 آبان 1397 - 20:04

یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین تاکید کرد که رژیم اشغالگر در مقابله با وضعیت فعلی در غزه دچار یک بن بست شده است و گزینه هایی برای تحقق پیروزی در درگیری فعلی علیه ملت غزه و مقاومت در اختیار ندارد؛ از این رو به اقدامات خصمانه خود ادامه دهد.

العالم . فلسطین اشغالی

قیس عبدالکریم در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: این بحران یکی از محورهای اختلاف و درگیری میان احزاب و گروههای راست گرا در ائتلاف حاکم در رژیم اشغالگر و نیز میان دیگر احزاب و گروه‌هاست و استعفای لیبرمن نوعی مانور با هدف تقویت موقعیت خود و حزبش در پی نبود گزینه های دیگری برای اسراییل است.

وی افزود: انتخابات زودهنگام درخواست نتنیاهو بوده است؛ اما نظرسنجی ها حاکی از آن است که وی موفق خواهد شد که در این دوره نیز نخست وزیر گردد. از این رو نتانیاهو از این مانور لیبرمن ضرری نخواهد کرد. انتخابات زودهنگام ممکن است در بهار 2019 برگزار شود.

قیس عبدالکریم خاطرنشان کرد: این دوره، دوره فلج سیاسی خواهد بود که رژیم اشغالگر از آن برای کسب زمان بیشتر به منظور مخالفت با هرگونه راه حل برای بحران‌های فعلی و نیز ادامه دادن به تجاوزگری های خود استفاده خواهد کرد. از این رو از گروههای فلسطینی می خواهیم تا قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنند و گامهای جدی برای پایان دادن به چنددستگی اتخاذ کنند

عضو جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین اظهار داشت: به رغم نابرابری توان نظامی مقاومت و دشمن اسراییلی، رژیم اشغالگر نتوانست در نبرد پیروز شود. و مقاومت با ابزارها و امکانات خود همچنان با رژیم غاصب مقابله می کند و این امر بر شدت بحران و گرفتاری اسراییل می افزاید و آن را دچار یک سردرگمی سیاسی میکند.

پربیننده ترین خبرها