جمهوری‌خواهان، مانع درخواست دموکرات‌ها برای اتمام حمایت آمریکا از جنگ یمن

جمهوری‌خواهان، مانع درخواست دموکرات‌ها برای اتمام حمایت آمریکا از جنگ یمن
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 11:26

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا مانع درخواست دموکرات‌ها برای توقف مشارکت آمریکا در جنگ عربستان سعودی علیه یمن شده‌اند.

العالم - آمریکا

با تشدید اختلافات در آمریکا و غرب درباره ادامه یا توقف جنگ در یمن، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با برگزاری مناظره درباره مشارکت نظامی آمریکا در یمن مخالفت کردند.

پس از گذشت بیش از سه سال از جنگ یمن، به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین»، دموکرات‌ها خواستار جلوگیری از ادامه مشارکت دولت «دونالد ترامپ» و جلوگیری از حمایت واشنگتن از جنگ عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه یمن شدند که با اقدام جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، جلوی این قطعنامه گرفته شد. 

اخیرا بعد از ترور تکان‌دهنده جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری ریاض در ترکیه، بحث درباره توقف حمایت از ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن در آمریکا بالا گرفت. اما با این رأی جمهوری خواهان، اکنون فشارها بر ریاض کمتر می‌شود.

چند روز پیش از این خبرهایی مبنی بر توقف سوخت‌رسانی آمریکا به جنگنده‌های عربستان سعودی و متحدانش در جنگ یمن منتشر شد. پیش از آن نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا به طور جداگانه خواستار آتش‌بس در یمن و آغاز گفت‌وگوهای صلح طی ۳۰ روز پیش رو شده بودند. 

جنگ یمن که از سال ۲۰۱۵ میلادی با حملات هوایی ائتلاف سعودی آغاز و تا کنون ادامه یافته است، تا کنون منجر به مرگ ده‌ها هزار نفر از مردم یمن شده و میلیون‌ها نفر را در معرض قحطی قرار داده است. 

آمریکا و انگلیس از جمله اصلی‌ترین کشورهای تامین کننده تسلیحات و تجهیزات جنگی عربستان سعودی هستند که در جنگ علیه مردم یمن استفاده می‌شود

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها