انصارالله یمن: حملات جنگنده‌های سعودی به الحدیده افزایش یافته است

انصارالله یمن: حملات جنگنده‌های سعودی به الحدیده افزایش یافته است
پنج‌شنبه 24 آبان 1397 - 12:04

در حالی که برخی منابع رسانه‌ای غربی از شب گذشته تا صبح امروز، از توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی در «الحدیده» یمن خبر می‌دهند، منابع یمنی و جنبش انصارالله یمن از تداوم حملات و درگیری‌ها در این استان خبر می‌دهند.

 

العالم - یمن

امروز «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت که حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه الحدیدة، نه تنها متوقف نشده که بیشتر نیز شده است.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز، صبح امروز طی خبری به نقل از سه منبع آگاه در داخل یمن از توقف حملات ائتلاف سعودی به این استان استراتژیک یمن خبر داده بود. 

این عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرد که ائتلاف سعودی نتوانسته در الحدیدة پیشرفتی کند و از نظر نظامی و رسانه‌ای کاملا شکست خورده است. اما این آمریکا است که همچنان بر تداوم جنگ یمن پافشاری می‌کند. باب‌ گفت‌وگوهای سیاسی همچنان است و اگر این تجاوز نبود، شاید میان گروه‌های سیاسی برای شکاف ایجاد شده، توافق نیز حاصل می‌شد.

از سوی دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی جنبش «انصارالله» یمن، به نقل از یک منبع آگاه نظامی در استان الحدیدة یمن، اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به تداوم حملات ائتلاف سعودی به این استان، به مقرهای شبه‌نظامیان همپیمان با ائتلاف در شرق «حیس» واقع در ساحل غربی حمله کردند و موجب کشته و زخمی شدن بیش از 15 نفر شدند و طی این عملیات خسارات زیادی به متجاوزان وارد آوردند.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از فرماندهان میدانی در دولت مستعفی یمن که مورد حمایت ائتلاف سعودی و اماراتی است؛ نوشت: «دستورهایی مبنی بر توقف حملات به الحدیده دریافت کردیم».

یک مقام مسئول در دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» که خواسته بود نامش فاش نشود به این خبرگزاری گفت که حملات اخیر ائتلاف مذکور موقتا متوقف شده است و دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است.

صبح امروز رویترز نیز در خبری فوری به نقل از منابعی در داخل یمن نوشت که ائتلاف سعودی دستور توقف حملات به این استان را صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها