عربستان و قطر به تروریست‌ها در عراق گرا می‌دهد

عربستان و قطر به تروریست‌ها در عراق گرا می‌دهد
سه شنبه 9 آبان 1391 - 10:06

انفجارهاي شديد چند ماه اخير در عراق که جان صدها شهروند بي‌گناه اين کشور را گرفته است محملي شده تا دولت عراق تحقيقات گسترده‌اي را در مورد عوامل آن شروع کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، كميسيون امنيت و دفاع مجلس عراق، پايان ناامني و بي ثباتي در عراق را منوط به قطع حمايت و پشتيباني عربستان و قطر از عمليات تروريست ها در اين كشور دانست.

"اسكندر وتوت" رئيس كميسيون امنيت و دفاع روز دوشنبه گفت: تا وقتي آل ثاني و آل سعود از اقدامات و فعاليت‌هاي تروريست‌ها در عراق پشتيباني مي‌كنند، عراق، روي ثبات و امنيت را نخواهد ديد.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر، عراق، درگير جنگي مستمر با گروه تروريستي القاعده و ديگر گروه هاي تروريستي شده است اما دستگاه امنيتي اين كشور تمام تلاش خود را براي حفظ امنيت عراق به كار خواهد گرفت.

وتوت، اختلافات سياسي را يكي ديگر از علت‌هاي بي‌ثباتي و ناامني در عراق عنوان كرد و گفت: برخي از جناح‌هاي سياسي در عراق با دولت سر جنگ دارند.

پيش از اين نيز " نوري المالكي " نخست وزير عراق، از تلاش عربستان و قطر براي براندازي نظام عراق از طريق اختلاف افكني و برانگيختن فتنه طائفه‌اي خبر داده بود.

شدت گرفتن دشمني و لجاجت آل ثاني و آل سعود با عراقي‌ها، در پي حمايت نخست وزير اين كشور از نظام سوريه شد گرفت به طوري كه اين دو كشور مخالفت خود را با اعزام نمايندگان رده پايين به اجلاس سران اتحاديه عرب در بغداد نشان دادند.

این در حالی است که برخی از نمایندگان پارلمان عراق در سخنان دیگری ترکیه را هم شریک جرم قطری‌ها و سعودی‌ها در عراق می‌دانند و خواستار خودداری آنکارا از به هم زدن روابط دو کشور شده‌اند، مساله‌ای که به نظر می‌رسد در گوش سران حزب عدالت و توسعه نرفته است. 

 

پربیننده ترین خبرها