نماینده مجلس سوریه:

قطر و تکفیری ها ریشه بحران سوریه هستند

قطر و تکفیری ها ریشه بحران سوریه هستند
سه شنبه 9 آبان 1391 - 16:41

العالم، دمشق - عضو مجلس سوريه ريشه بحران اين کشور را اقدامات تکفيري ها دانست و گفت: امير قطر در ريخته شدن خون سوري ها دست دارد.

"عبدالله قيروز" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم، گفت: برخي مي خواهند وانمود كنند که در سوريه جنگ داخلي و طايفه اي جريان دارد اما رويدادهاي حلب نشان داد این رویدادها حمله باندهاي مسلح تكفيري علیه نظام و ملت سوریه است.
نماینده مجلس سوریه با اشاره به اینکه  همه مردم سوریه در معرض عملیات های تروریستی قرار دارند، اظهار داشت: در حلب که يك شهر سني نشين است، باندهاي مسلح افراد بي گناه را به قتل مي رسانند و فرقی بین كودكان، زنان، طایفه و مذهب قائل نیستند.

قیروز افزود: حمد بن جاسم امير قطر كه ادعا مي كند در سوريه قتل عام جريان دارد،خود با حمایت های مالی و نظامی از تروریست ها در ریخته شدن خون سوری ها دست دارد، حمایت های وی چنان است که گویی آينده خود و كشورش را به بحران سوريه گره زده است.

نماينده مجلس سوريه قطر را از عوامل طولاني شدن بحران سوريه دانست و از حمد خواست از سرمايه گذاري براي ریختن خون مردم سوریه دست بردارد.

قیروز در واکنش به انتقاد امیر قطر از غربی ها مبنی بر ناتوانی برای پایان دادن به بحران سوریه، گفت: غرب مي داند نظام دمشق سرنگون نمي شود  و تنها راه حل گفت و گو و راهکارهای سیاسی است.

نماينده مجلس سوريه، با انتقاد از نقش مداخله جویانه آنکارا و حمايت از تروريسم در سوریه، افزود: آرزوي تركيه براي احياي امپراطوري عثماني،با شكست در سرنگوني نظام دمشق نقش بر آب شده است؛ و اگر ترک ها به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهند باید پيامدهاي آن را تحمل کنند.

14:47

 



پربیننده ترین خبرها