تاثیر بمب های فسفر سفید شلیک شده توسط ائتلاف آمریکایی بر ساکنان دیرالزور

تاثیر بمب های فسفر سفید شلیک شده توسط ائتلاف آمریکایی بر ساکنان دیرالزور
جمعه 25 آبان 1397 - 14:15

در جنایت جدید ائتلاف آمریکا در حق غیر نظامیان ریف دیر الزور واقع در شرق سوریه ،27 غیرنظامی شهید و شماری نیز زخمی شدند.

العالم - سوريه

روسیه تاکید کرد : ائتلاف با  سلاح های ممنوع بین المللی به ویژه بمب های فسفر سفید ، به بمباران مناطق شرق سوریه ادامه می دهد.

در جنایت جدید ائتلاف آمریکا در حق غیر نظامیان ریف الزور واقع در شرق سوریه ده ها نفر شهید و زخمی شدند .

جنگنده های ائتلاف، چندین بار به مناطق مسکونی  دو روستای البوبدران و السوسه در ریف دیرالزور شرقی حمله کردند.

این در حالی است که در کمتر از 24 ساعت بیش از 60 غیر نظامی در بمباران  روستای الشعفه توسط آمریکا به شهادت رسیدند. و هنوز از جنایت های جنگنده های ائتلاف در منطقه هجین دو هفته نگذشته است.

آمریکا به بهانه گروه تروریستی داعش، به مناطق غیر نظامی که تحت کنترل تروریستهاست  حمله می کند و از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می کند و. واشنگتن نیز از بمباران آن هیچ پروایی ندارد.

برخی منابع سوری تاکید کردند امریکا عمدا مناطقی که اهالی آن با پیوستن به نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک مخالف هستند را بمباران می کند.

وزارت امور خارجه سوریه، از شورای امنیت بین المللی خواست با عمل به وظایف خود به پایان فوری این حملات کمک کند.

اما وزارت خارجه روسیه تاکید کرد : واشنگتن با سلاح هایی که از نظر محافل بین المللی ممنوع است به ویژه بمب های فسفر سفید به بمباران مناطق شرق سوریه ادامه می دهد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد : پس از گذشت دوماه از توافق روسیه و ترکیه ،  نیروهای مخالف مسلح میانه رو از تروریست ها استان ادلب و اطراف آن هنوز به  شکل واقعی جدا نشده اند.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت : علیرغم تلاش های بی وقفه ترکیه برای اجرای تعهداتش که یادداشت روسیه و ترکیه نیز از نتایج آن است اجدایی واقعی این نیروها از تروریست ها  حاصل نشده است .

اما ارتش سوریه ، دوعملیات نفوذ گروه های تروریستی به مناطق نظامی و بخش هایی از منطقه ریف شمال غربی چسبیده به ریف جنوبی ادلب را ناکام گذاشت.

پربیننده ترین خبرها