بشار جعفری بار دیگر به عربستان حمله کرد: با چه پشتوانه ای دم از حقوق بشر می زنید؟

بشار جعفری بار دیگر به عربستان حمله کرد: با چه پشتوانه ای دم از حقوق بشر می زنید؟
جمعه 25 آبان 1397 - 19:18

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد مجددا بر التزام و تعهد سوریه به حمایت از حقوق بشر و احترام خود به  آزادی های اساسی و منشور سازمان ملل متحد تاکید کرد، در حالیکه عربستان سعودی به منشور سازمان ملل متحد و اصول قوانین بین المللی و حقوق بشر احترام  نمی گذارد، بنا بر این حق ندارد در مورد حقوق بشر صحبت کند.

العالم - سوریه

الجعفری طی یک سخنرانی در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: هیئت سوریه مجددا پیش نویس عربستان سعودی به طور کامل رد می کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در مخالفت با این پیش نویس گفت: ما مخالف سیاسی کردن موضوعات حقوق بشری هستیم و قطعنامه هایی را همچون این قطعنامه که مبتنی بر استانداردهای دوگانه است، رد می کنیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل پیش نویس قطعنامه را تلاش برای سیاسی کردن فرایند حقوق بشر دانست و با آن مخالفت کرد، و گفت عربستان سعودی حق ندارد در مورد حقوق بشر صحبت کند.

الجعفری تاکید کرد که تعدادی از کشورهای حامی از پیش نویس قطعنامه حقوق بشر در سوریه را از طریق اقدامات متجاوز علیه شهروندان نقض می کنند، و سکوت از این اقدامات یک مشارکت در این جنایات محسوب می شود.وی گفت: تصویب این  پیش نویس قطعنامه یک اقدام تجاوزگونه علیه جمهوری عربی سوریه به شمار می رود.

الجعفری تاکید کرد: مقام‌های عربستان سعودی برای هشتمین سال متوالی مانع از شرکت سوری ها در مراسم حج می شوند و این نقض حقی اساسی از حقوق بشر و آزادی‌ ادیان است، این کار را شخصی انجام می دهد که خود را "خادم الحرمین الشریفین" می نامد، او مانع از زیارت حرمین شریفین توسط مسلمانان سوریه می شود.   

 

پربیننده ترین خبرها