آمریکا و اسرائیل دوباره تنها ماندند؛ رای مثبت 151 کشور به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی

آمریکا و اسرائیل دوباره تنها ماندند؛ رای مثبت 151 کشور به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی
جمعه 25 آبان 1397 - 22:40

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با رأی اکثریت به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی به تصویب رساند.

العالم - سوریه

سانا -- مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز با اکثریت آرا به حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی به تصویب رساند، همچنین این مجمع همه اقدامات اشغالگر صهیونیست در این منطقه را بی اعتبار دانست.

 ۱۵۱ کشور به این قطعنامه رأی مثبت داده‌اند و تنها ۲ رأی منفی ثبت شده است؛ تا پیش از این ، نمایندگان دولت‌های پیشین آمریکا، به این قطعنامه رأی ممتنع می‌دادند.

دولت آمریکا مانند دولت‌های دیگر کشورهای جهان، تصرف بلندی‌های جولان در جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل را به رسمیت نشناخته؛ صهیونیست‌ها چندی است که کمپینی وسیع برای جلب نظر اعضای کنگره و شخص «دونالد ترامپ» برای به رسمیت شناخته شدن این اشغال به راه انداخته‌اند و بنظر می‌رسد که رأی متفاوت نماینده دولت ترامپ در سازمان ملل، نشانه‌ای از تأثیرگذار بودن تلاش‌های تل‌آویو باشد.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل بیانیه‌ای داده و اعلام کرده که دلیل رأی منفی به قطعنامه جولان «جانبداری افراطی از مخالفان اسرائیل» بوده است؛ «دنی دنون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بهرحال، سریعاً بیانیه‌ای داده و از دولت ترامپ به خاطر این رأی منفی، تشکر کرده است.

«قطعنامه جولان» یکی از ۹ قطعنامه‌ای بود که کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل امروز بررسی کرد. هشت قطعنامه دیگر نیز در حمایت از فلسطین و محکوم کردن برخورد صهیونیست‌ها با فلسطینیان نگاشته شده است.

پربیننده ترین خبرها