ممانعت تضمینی از برقراری روابط مصر و ایران

ممانعت تضمینی از برقراری روابط مصر و ایران
چهارشنبه 10 آبان 1391 - 10:12

آمريکا با فشار آوردن بر رئيس جمهور مصر، از برخي اطرافيان او تضمين هايي را براي جلوگيري از برقراري روابط با جمهوري اسلامي ايران دريافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، واشنگتن به تضمين هايي از برخي "دستياران برجسته" محمد مرسي دست يافته است كه، قاهره براي برقراري روابط با تهران در زمان فعلي شتاب نخواهد كرد.

راديو اوستون نروژ در این رابطه تأکید کرد، آمريكايي‌ها به دريافت این تضمين ها از دستياران مرسي اكتفا نكرده و مستقيما از طريق برخي طرف هاي عربي به رئيس جمهور مصر درباره ادعای "طرح ايران برای گسترش شیعه در مصر" هشدار داده است؛ ادعایی که سرويس هاي اطلاعاتي مصر نتوانسته اند آن ها را كشف كنند و به سرنخی درباره آن دست یابند!.

با اين حال حساسيت سرويس اطلاعات مصر درباره گردشگران عرب شيعه در مقايسه با دوره مبارك افزايش يافته، و به فرودگاه قاهره دستور داده شده است كه مانع ورود گردشگران شيعه عراقي به مصر شوند.

رادیو اوستون در اين زمينه به جلوگیری از ورود شماري از گردشگران عراقي ساكن استان هاي كربلاي معلا و نجف اشرف به مصر و بازگرداندن آن ها به عراق اشاره کرد.

این رادیو به نقل از فعالان سیاسی سرشناس مصری نوشت، ايران حامي انقلاب 25 ژانويه در مقابل رژيم ديكتاتوري مبارك بود، و رسانه هايش را در حمايت از اين انقلاب به كار گرفت. اين در حالي است  كه رسانه هاي سعودي و برخي از ديگر كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با موضع گیری ضد انقلاب 25 ژانويه، از مبارك حمايت مي كردند.

این فعالان سیاسی مصری، خودداري مرسي از رابطه با ايران - با گذشت حدود 4 ماه از رياست جمهوري اش - را نشان دهنده درستي اخباري مي دانند كه پيش از پيروزي مرسي، درباره تعهدات رهبران اخوان به آمريكايي ها - درباره كمپ ديويد، عدم برقراري ارتباط با ايران - به عنوان دشمن سرسخت آمريكا و اسرائيل و ادامه روابط مصر با عربستان و ساير كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس- منتشر شده بود.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها