برادر ولیعهد سعودی ادعای واشنگتن پست درباره تماسش با خاشقچی را تکذیب کرد

برادر ولیعهد سعودی ادعای واشنگتن پست درباره تماسش با خاشقچی را تکذیب کرد
شنبه 26 آبان 1397 - 21:32

شاهزاده سعودی و برادر ولیعهد این کشور اعلام کرد، ادعاهای روزنامه واشنگتن‌پست درباره پیشنهادش به خاشقچی برای رفتن به ترکیه دروغ است.

العالم - عربستان سعودی

خالد بن سلمان، برادر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی ضمن اظهارنظر درخصوص گزارش این روزنامه گفت، ابدا با جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی که در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسید، تلفنی صحبت نکرده و پیشنهاد رفتن به ترکیه را به او نداده است.

پیشتر این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه که نامشان را ذکر نکرد، نوشته بود، سی آی ای مطلع شده که ولیعهد دستور قتل خاشقچی را صادر کرده و در این باره به برخی معلومات سازمان اطلاعات از جمله تماس تلفنی بین خاشقچی و برادر ولیعهد استناد کرده است.

این شاهزاده سعودی گفت، آخرین ارتباطش با خاشقجی بیست و ششم اکتبر ۲۰۱۷ به صورت مکاتبه‌ای بوده و هرگز پیشنهاد نکرده که به هر دلیلی به ترکیه برود. او در پیامی توئیتری از دولت آمریکا خواست هرگونه اطلاعات درباره این ادعا را علنی کند.

خالد بن سلمان تاکید کرد، واشنگتن پست تنها به سوالات مربوط به پرونده خاشقچی اکتفا کرده و ادعایش درباره تماس او با مقتول و پیشنهاد برای رفتن به ترکیه اتهام بزرگی است که نباید از سوی منابع غیرمعروف بیان شود.

به نوشته روزنامه مذکور، خالد بن سلمان به خاشقچی تلفنی گفته که در رفتن به استانبول و گرفتن مدارک مورد نیاز خود در امنیت خواهد بود و این تماس را به درخواست ولیعهد انجام داده اما اینکه در جریان برنامه قتل خاشقچی بوده است یا نه، معلوم نیست.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها