درخواست سوئد از کویت برای انتقال هیأت انصارالله به نشست استکهلم

درخواست سوئد از کویت برای انتقال هیأت انصارالله به نشست استکهلم
دوشنبه 28 آبان 1397 - 11:36

دولت سوئد از کویت خواست، هیأت یمن را برای حضور در مذاکرات صلح که قرار است در استکهلم برگزار شود، به این شهر منتقل کند.

العالم - یمن

دولت کویت از مقامات سوئد درخواست رسمی برای انتقال هیأت جنبش انصارالله به مذاکرات صلح استکهلم که قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود، دریافت کرد.

روزنامه کویتی «الرأی» با اعلام این خبر افزود که «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل چند روز پیش در نشست شورای امنیت درباره یمن از آمادگی کویت برای ارائه حمایت لجستیکی به منظور تضمین مشارکت طرف‌های یمنی در دور جدید مذاکرات صلح، خبر داد.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی جهت انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو ، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد.

حتی تلاش‌های سازمان ملل راه به جایی نبرد و یک منبع در هیأت ملی مذاکره‌کننده انصارالله در این‌باره گفت که سازمان ملل متحد نتوانست، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

در همین ارتباط، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، بامداد امروز دوشنبه از توقف واکنش موشکی برای اثبات حسن‌نیت طرف یمنی خبر داد.

محمد الحوثی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «اگر ائتلاف سعودی صلح می‌خواهد، ما آماده توقف عملیات نظامی خود در همه جبهه‌ها هستیم.» 

الحوثی افزود:  یمن در راستای حمایت از صلح و از بین بردن هرگونه بهانه ائتلاف سعودی برای ادامه تجاوزاتش، این آمادگی را دارد که همه عملیات نظامی خود از جمله موشکی و پهپادی را متوقف کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها