درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق

درخواست وزیر خزانه‌داری آمریکا برای دیدار با نخست‌وزیر عراق
دوشنبه 28 آبان 1397 - 12:20

وزیر خزانه‌داری آمریکا در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» برای دیدار با او ابراز تمایل کرد.

العالم _ آمریکا

«استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، دوشنبه (امروز 19 نوامبر)، از تمایل برای دیدار با نخست‌وزیر عراق خبر داد.

دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه»، منتشر شد، اعلام کرد که وزیر خزانه‌داری آمریکا، در تماسی تلفنی با عبدالمهدی، درباره تقویت همکاری‌ها میان دو کشور در زمینه‌های مختلف با او گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، منوشین در این گفت‌وگوی تلفنی برای دیدار با عادل عبدالمهدی ابراز تمایل و اعلام کرد: ایالات متحده و وزارت خزانه‌داری به حمایت از عراق و تقویت روابط دوجانبه پایبند است.

در مقابل عبدالمهدی نیز بر اهمیت تداوم حمایت بین‌المللی از عراق تاکید کرد.

واشنگتن پس از شروع مجدد تحریم‌های ایران در نیمه اول آبان جاری، به عراق یک معافیت 45 روزه داد تا به واردات گاز و انرژی به همراه مواد غذایی از ایران ادامه دهد.

اما بغداد می‌گوید که مهلت 45 روزه آمریکا برای توقف واردات گاز از ایران اصلا برای عراق در یافتن یک منبع جایگزین کافی نیست و توقف واردات گاز ایران پس از این مهلت یک بحران انرژی واقعی ایجاد می‌کند.

امروز کنسول آمریکا در بصره نیز اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا مشکل خرید انرژی از ایران را برای عراق حل کند. وی گفت که به خوبی می‌داند؛ عراق به انرژی وارداتی از ایران متکی است. به همین دلیل کنسولگری آمریکا در بصره، به مذاکرات با واشنگتن و شرکایش در بغداد برای دستیابی به راه‌حلی در این زمینه ادامه می‌دهد.

لذا در چنین شرایطی انتظار می‌رود که در صورت دیدار منوشین با نخست‌وزیر عراق؛ بررسی این مسئله در اولویت قرار گیرد.

پربیننده ترین خبرها