اعتراض شبکه عربی حقوق بشر به بازداشت شاعر قطری

اعتراض شبکه عربی حقوق بشر به بازداشت شاعر قطری
پنج‌شنبه 11 آبان 1391 - 07:11

العالم، قاهره - مدير "شبكه عربي اطلاعات حقوق بشر" بازداشت "محمد العجمي" شاعر قطري را محكوم كرد.

"جمال عيد" روز پنجشنبه به شبكه العالم، گفت: العجمي 11 ماه است كه به جرم سرودن قصيده اي در انتقاد از حقوق بشر در قطر و حمایت از انقلاب هاي عربي بازداشت شده، و ما نگران افزايش مدت حبس او تا 5 سال هستيم .

مدير شبكه عربي اطلاعات حقوق بشر با ابراز تاسف از سركوب و بازداشت نويسندگان، شاعران و فعالان حقوق بشر در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، تاکید کرد: نباید افراد را به دلیل ابراز آراء و عقاید مورد پیگرد قرار داد.

جمال عيد با انتقاد از بی توجهی اتحادیه عرب به وضعیت حقوق بشر در کشورهای عربی تاکید کرد: اتحادیه عرب صرفا تابع رژیم هاي عربي است، و از حقوق شهروندان عرب حمايت نمي كند.

سازمان عفو بين الملل سه شنبه گذشته از محاكمه پنهاني محمد العجمي ملقب به "ابن الذيب"در قطر خبر داد و جرم وي را سرودن قصيده اي درباره انقلاب های عربی  و آرزوي رسيدن دامنه اين انقلاب به كشورهاي حوزه خليج فارس از جمله قطر دانست.

عفو بين الملل خاطرنشان كرد: العجمي در تاريخ 16 نوامبر 2011 به اتهام اهانت به امير قطر و تحريك عليه حكومت این کشور بازداشت شده است.

این سازمان خواستار آزادی العجمی شد.

العجمي در قصيده خود مردم تونس را ستوده و گفته است: "اي كاش نوبت كشوري برسد كه حاكم نادانش مي پندارد عزت و برتري از آن نيروهاي آمريكايي است" و در جايي ديگر مي گويد:" ما در برابر سركوب گران مانند ملت تونس هستيم".

 

31-17:54



پربیننده ترین خبرها