آمریکا، ونزوئلا را در فهرست حامیان تروریسم قرار می دهد

آمریکا، ونزوئلا را در فهرست حامیان تروریسم قرار می دهد
سه شنبه 29 آبان 1397 - 08:12

واشنگتن پست گزارش داد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا آماده می شود تا ونزوئلا را به فهرست دولت های حامی تروریسم اضافه کند؛ اقدامی که به افزایش تنش میان دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و واشنگتن منجر خواهد شد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش این روزنامه آمریکایی، قانونگذاران جمهوریخواه که سناتور «مارکو روبیو» از ایالت فلوریدا در راس آنها قرار دارد، با طرح ادعای ارتباط ونزوئلا با فارک در کلمبیا و سایر گروه ها، سعی کرده اند ونزوئلا را در این فهرست قرار دهند. اما کارشناسان تهدید چنین روابطی را رد کرده اند. 
مقام های آمریکایی از اظهارنظر در این خصوص که آیا تصمیم نهایی برای گنجاندن نام ونزوئلا در این فهرست اتخاذ شده است یا نه، خودداری کردند. وزارت خارجه آمریکا خواستار کسب نظر آژانس های مختلف آمریکایی از جمله وزارت بهداشت و خدمات انسانی، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و آژانس توسعه بین الملل شده اند. 
به گزارش ایرنا، آمریکا تاکنون تحریم هایی علیه مقام های ونزوئلا اعمال کرده است اما گفته می شود که اقدامات بیشتری از جمله تحریم نفت ونزوئلا در حال بررسی است. هرچند صادرات نفت ونزوئلا در سال های اخیر کاهش یافته است اما این کشور همچنان چهارمین صادرکننده نفت به آمریکاست. 
ترامپ بارها در جلسات خصوصی از احتمال اقدام نظامی علیه ونزوئلا سخن گفته است اما به گزارش واشنگتن پست، مشاورانش همواره او را از این اقدام منصرف کرده اند. مقام های آمریکایی مخفیانه دیدارهایی با افسران ارتش ونزوئلا که خواهان کودتا علیه «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا بوده اند، داشته اند. گفته می شود که دولت ترامپ درخواست کمک آنها را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها