دیدبان حقوق بشر: انتخابات آزاد در بحرین در سایه فضای سرکوب بی معنی است

دیدبان حقوق بشر: انتخابات آزاد در بحرین در سایه فضای سرکوب بی معنی است
سه شنبه 29 آبان 1397 - 19:01

سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که انتخابات آتی پارلمان بحرین که قرار است 24 نوامبر 2018 برگزار شود در یک فضای سیاسی پر از سرکوب برگزار می شود که هرگز به برگزاری انتخاباتی آزاد منتهی نخواهد شد.

العالم – بحرین 

سازمان دیدبان حقوق بشر افزود که همپیمانان بحرین باید حکومت این کشور را به اصلاح قوانینی تشویق کنند که آزادی اندیشه و تجمع را نقض می کند و آنان را متقاعد سازند که معارضین زندانی را آزاد نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: از مهمترین این اشخاص می توان به شیخ علی سلمان رهبر جمعیت وفاق ملی اسلامی معارض اشاره نمود که به اتهام جاسوسی برای قطر به حبس ابد محکوم شده است.

بیانیه دیدبان حقوق بشر با انتقاد از بازداشت شمار زیادی از مدافعین حقوق بشر، روزنامه نگاران، وکلا و رهبران معارض بحرینی به اتهامهای واهی تروریسم یا اقدام علیه امنیت ملی توسط رژیم آل خلیفه، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه را مسئول شکنجه زندانیان سیاسی و بدرفتاری با آنان و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز با استفاده از زور دانست.  

این گزارش نسبت به شرکت رژیم آل خلیفه در جنگ آل سعود ضد یمن و نقض حقوق بشر توسط آن انتقاد نمود و خواستار عدم فروش سلاح به رژیم شد.

پربیننده ترین خبرها