سردار غیب پرور: حفظ منافع ملی و انسجام قاطبه مردم از مولفه های بسیج است

سردار غیب پرور: حفظ منافع ملی و انسجام قاطبه مردم از مولفه های بسیج است
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 09:58

رییس سازمان بسیج مستضعفین یکی از مولفه های این نهاد را حفظ منافع ملی و انسجام قاطبه مردم عنوان کرد.

العالم- ایران/ سیاسی 

سردار «غلامحسین غیب پرور» که در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس به مناسبت هفته بسیج حضور یافت، اظهار داشت: در یک سال گذشته هشت هزار طرح محرومیت زدایی در کشور اجرا شده است.
وی افزود: نزدیک به 152 هزار رده بسیج در کشور وجود دارد که در عمل باید گفت ما بزرگ ترین و گسترده ترین شبکه مردمی هستیم.
سردار غیب پرور به نقش بسیج در موضوعات دفاعی و امنیتی کشور اشاره کرد و گفت: مگر می شود بسیج نسبت به موضوعات دفاعی و امنیتی بی توجه باشد، امروز هزار و 920 گردان بیت المقدس بسیج داریم که وظیفه کمک به امنیت جامعه را در کنار نیروی انتظامی دارند و در ایجاد هم افزایی نقش موثری دارند.
وی درمورد طرح هایی که بسیج در آینده دنبال می کند، اظهارداشت: 22 طرح کلان در آینده ای نزدیک توسط بسیج دنبال می شود که از جمله آن می توان به شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی و طرح های جهادی بسیج برای توسعه نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیج می تواند در حل معضلات کشور قوی و محکم وارد شود، دبیر شورای عالی امنیت ملی از من پرسید که چرا چند نامه به دولت ارسال کردید، من گفتم بسیج به آنچه می گوید معتقد است و اعتقاد ما این است که در هر عرصه ای می توانیم ورود کنیم.
سردار غیب پرور ادامه داد: حدود دو سال است که دورانی در بسیج شروع شده که این دوران به تاسی از فرمانده معظم کل قوا به عنوان دوران اعتلای بسیج نامگذاری شده است. 
وی با بیان این که اعتلای بسیج، رشد و شکوفایی و قد کشیدن بسیج را دارد، یادآورشد: باید مسائل مورد نیاز انقلاب و جامعه را کشف کنیم و برنامه ریزی انجام دهیم، بسیج شجره طیبه و مبارکی است که متعلق به انقلاب اسلامی است. 
رییس سازمان بسیج مستضعفین همچنین گفت: هر کسی که دلداده نظام و رهبری است اما بسیجی است، حتی اگر کارت و پرونده ای هم در بسیج نداشته باشد، چرا که میزان و محک، دلدادگی به اصول انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه مبارک شهیدان، منافع ملی است و در این تعریف خوشحالیم که بگوییم 80 میلیون بسیجی در این کشور وجود دارد. 
سردار غیب پرور اظهار داشت: بسیج در محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حوزه فرهنگی، حوزه اجتماعی به ویژه کاهش آسیب های اجتماعی، علم و فناوری، کمک به زیرساخت ها و حوزه امنیتی و دفاعی فعالیت دارد. 
وی همچنین گفت: سازمان بسیج مستضعفین در یک سال گذشته 100 هزار نفر را برای اشتغال آموزش و توانمند کرده و در این مسیر بابی در مهارت افزایی درست شد که افراد به ویژه در مهارت های نو و جدید صاحب فن و حرفه شدند. 
وی اظهار داشت: 25 هزار طرح خرد و خانگی با اشتغال 50 هزار نفر صورت گرفت، همچنین هشت هزار طرح کوچک محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور توسط قاطبه بسیجیان اجرا شد. 
رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی تشکیل اردوهای جهادی است، این اردوها به واقع معجزه می کنند، جوانان بی ادعای، بی هیاهوی در اقصی نقاط کشور اقداماتی را انجام می دهند که هیچ دستگاه اجرایی نمی تواند چنین اقداماتی را انجام دهد. 
غیب پرور یادآور شد: در برخی مناطق نیروهای جهادی چندین ساعت باید با خودروهای سنگین مانند مناطق دورافتاده و حاشیه ای دزفول رانندگی کرد تا به منطقه محروم و دورافتاده رسید. بچه های بسیج در این مناطق اقداماتی را انجام داده اند که در طول 40 سال گذشته و پیش از انقلاب بی سابقه بوده است. 
وی به حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این حادثه باید به عواطف و احساسات دینی خوب مردم درود فرستاد که چگونه پس از وقوع این حادثه یک خیزش عمومی اتفاق افتاد و اگر این حادثه را با یک آتش سوزی در کالیفرنیا مقایسه کنیم، در می یابیم که مردم چه کردند. 
وی ادامه داد: 15 هزار نیروی جهادی و کادر نیروی سپاه با ایجاد 39 قرارگاه، در 300 روستا، 7 هزار کانکس مستقر کردند و 8 هزار و 300 کانکس نیز از کانکس های ساخت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) توسط نیروهای بسیج در منطقه نصب شد، همچنین از 1300 واحد مسکونی که تعهد سازمان بسیج مستضعفین بوده است، 700 واحد تحویل مردم شده است. 
وی یادآورشد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز با توجه به اینکه در محصولات باغی و زراعی، پرتی بالایی وجود دارد، یکی از نقاطی بود که لازم بود بسیج به این حوزه وارد شود و با ورود بسیج 435 قطب کشاورزی شهرستانی شناسایی و در کنار این ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردم یار با سرمایه مردمی ایجاد شد. 
رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در بحث تولیدات هنری در یک سال گذشته حدود 300 فیلم و مستند تولید شده و در هفته آینده نیز جشنواره فیلم مقاومت برای پخش این آثار برگزار می شود، در این جشنواره صدها اثر هنری از کشورهای مختلف از جمله قاره اروپا، آمریکای لاتین، روسیه و شرق آسیا ارسال شده، از طرفی دیگر 90 هزار آلبوم شهدا، 3 هزار دقیقه انیمیشن و 150 عنوان کتاب تهیه شده است. 
غیب پرور افزود: همچنین در این عرصه جشنواره های فیلم مقاومت، تئاتر و آثار مختلف هنری مانند باروت خیس تهیه شده است که در بحث جشنواره باروت خیس باید گفت که 11 کشور در رأی گیری منحوس ترین چهره دنیا شرکت کرده و حدود 3 میلیون نفر از مردم منطقه در این عرصه مشارکت داشته اند. 
وی ادامه داد: تاکنون سازمان بسیج مستضعفین اقدامات قابل قبولی برای حدود 7 هزار و 660 مسجد صورت داده که کانون های فرهنگی مساجد، هیات های امنا، ائمه جمعه بخشی از این اقدامات است از طرفی دیگر در یک سال گذشته حدود 11 هزار یادواره شهدا برگزار شده و طبق برنامه ریزی ها 4 کنگره نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد. 
وی افزود: براساس آمارها حدود 6 میلیون نفر به عنوان مسافران مناطق دفاع مقدس در قالب کاروان های راهیان نور به این مناطق اعزام شدند. 
رییس سازمان بسیج مستضعفین یکی دیگر از اقدامات این سازمان را کمک به ورزش های همگانی اعلام کرد که در این عرصه حدود 354 پایگاه استعدادیابی توسط سازمان ایجاد شده، همچنین حدود 199 هزار حلقه تربیتی صالحین در کل کشور تشکیل شده که قطعا این یکی از افتخارات سازمان بسیج است. 
وی در بخشی از سخنانش به اقدامات سازمان بسیج در بحث مشاوره برای جلوگیری از طلاق اشاره کرد و گفت: روز گذشته آیت الله آملی لاریجانی در دیدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که بسیج حدود 10 هزار مشاور از هیات جامعه حقوقدانان را برای این مسئله ساماندهی کرده است، از طرفی دیگر یکی از مسائل مهم در کشور بحث تعالی خانواده بوده و قطعا طرح تعالی خانواده یکی از نیازهای امروز جامعه است زیرا دشمن می خواهد اساس خانواده را متلاشی کند از این رو سازمان بسیج به دنبال آن است که طرح صیانت از خانواده را در سال 98 دنبال کند. 
سردار غیب پرور ادامه داد: طرح حقوق از کودکان و طرح حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست از دیگر اقدامات سازمان بسیج است. 
وی افزود: آنچه از نمایندگان ملت و دولت انتظار می رود، رفع موانع فعالیت بسیج است تا بتوان در عرصه های مختلف برای پیشرفت کشور وارد عمل شد، لذا تقاضا می شود در بودجه سال 98 به بسیج کمک صورت گیرد و در احکام صادره منابع مالی به بسیج تزریق شود تا مشکل مالی گریبان بسیج را در فعالیت ها نگیرد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها