سردار سلامی: از مردم یمن حمایت می‌کنیم

سردار سلامی: از مردم یمن حمایت می‌کنیم
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 12:07

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا حمایت خود از مردم یمن را اعلام کنیم.

العالم - ایران / سیاسی

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش بین المللی حمایت از مردم مظلوم یمن با تاکید بر اینکه حمایت معنوی خود را از مردم مظلوم و مسلمان یمن آشکارا اعلام می‌کنیم، اظهار داشت: آنچه امروز در جهان اسلام می گذرد ناشی از مصیبت ها و بلایایی است که از به هم پیوستگی سیاست های امریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود از یکصد سال پیش تاکنون به وجود آمده و این هندسه مصیبت در جهان اسلام به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه امریکا جهان اسلام را بخش لاینفکی از جغرافیای سیاسی خود می داند گفت: در منطق سیاسی امریکا جهان اسلام و آنچه آنان آن را خاورمیانه می دانند به عنوان سکوی پرش امریکا و غرب به تراز برتر قدرت جهانی است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه این آرزوی امریکا در دوره هایی به واقعیت پیوست افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد امواج بیداری و مقاومت اسلامی دربرابر رویای امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، تقابل راهبردی بین دنیای استکبار و جهان اسلام و ایستادگی در مقابل زورگویی های امریکا و استکبار شکل گرفت و ضربات وسیع، سیلی های محکم و شکست های تاریخی به امریکائیان وارد شد.

وی اضافه کرد: صهیونیست ها مجبور به دیوارکشی و فلسطینیان بیدار و گروههای جهادی مسلح شدند و امروز موازنه میدانی درگیری ها را گروههای جهادی در جهان اسلام به نفع خود تغییر داده اند.

سردار سلامی با اشاره به بیداری گروه‌های جهادی در لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و افغانستان گفت: در لبنان حزب الله قدرتمند شکل گرفت و شکست های بی شماری به صهیونیست ها وارد آمد، در سوریه ارتش مردمی در کنار ارتش شکل گرفت و تکفیر شکست خورد و داعش نابود گشت.

جانشین فرمانده سپاه بیان داشت: اینها پیروزی های شگفت انگیز جهان اسلام است که به واسطه وحدت شیعه و سنی در میدان با خون شکل گرفت و اینها شکست های دیگری بر امریکا بود. در این سالها امریکاییان از مسلمانان شکست خوردند اما عبرت نگرفتند.

وی همچنین با اشاره به بکارگیری همه جانبه قدرت، سیاست و استراتژی از سوی امریکا برای تضعیف ملت ایران و از بین بردن مقاومت افزود: ملت ایران در پرتو رهبری امام راحل و آیت الله خامنه ای در مقابل امریکا ایستاد و این نظریه را ثابت کرد که یک ملت با اتکا به اعتقاداتش می تواند بر دشمنان غلبه کند.

سردار سلامی با اشاره به محاصره یمن از سوی رژیم آل سعود و کشتار مردم مظلوم یمن با حمایت امریکا افزود: ملت ایران امریکا را به زمین زد و جلوه دیگری از روح مقاومت بر پیکره امت اسلامی دمید. روش امریکا مقابله با ملت هاست و این روزها در کلام رئیس جمهور امریکا که ملت ایران را تروریست خواند مشخص است ولی امریکا باید بداند ملت ایران ملتی مقاوم، هوشیار و آگاه است و در برابر تمامی توطئه ها و تهدیدها سربلند و پیروز خواهد ایستاد.

پربیننده ترین خبرها