دفاع رویترز از گزارش خود درباره تلاش های خاندان سلطنتی عربستان برای کنار زدن بن سلمان

دفاع رویترز از گزارش خود درباره تلاش های خاندان سلطنتی عربستان برای کنار زدن بن سلمان
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 13:38

خبرگزاری رویترز امروز پنج شنبه از گزارش خود درباره تلاش و تکاپوی خاندان سلطنتی عربستان برای تغییر روند ولایت عهدی در عربستان و جلوگیری از به سلطنت رسیدن بن سلمان دفاع کرد.

العالم - عربستان سعودی

رویترز در پاسخ به اظهارات دیروز عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان از گزارش خود دفاع کرد. عادل الجبیر، گزارش این خبرگزاری درباره تکاپوی اعضای خاندان سلطنتی عربستان برای تغییر ولی عهد را "سخیف" توصیف کرده بود.

عادل الجبیر، در پاسخ به سئوال شبکه "سی ان بی سی" درباره گزارش رویترز گفت: این گزارش بی ارزش و غیر قابل قبول است.

گفتنی است خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع نزدیک به دیوان سلطنتی عربستان در گزارشی نوشته بود با توجه به جنجال بین المللی که ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، به دنبال داشته است، اعضای خاندان سلطنتی عربستان به دنبال آن هستند تا راهی برای تغییر ترتیب ولایت عهدی عربستان، پی از ملک سلمان پیدا کنند.

الجبیر نیز در پاسخ به این گزارش گفت: عربستان در خصوص این موضوع کاملا متحد و یکدست است و نسبت به رهبرانش متعهد و متعصب است. همچنین نسبت به طرح 2030 و اصلاحاتی که بر اساس این طرح انجام شده است، پایبند است.

ترور خاشقچی، مهمترین منتقد ولی عهد عربستان، در کنسولگری این کشور در استانبول که ماه گذشته رخ داد، موجی از محکومیت بین المللی را در پی داشت؛ در این بین مقامات و سیاست مداران آمریکایی که متحد اصلی عربستان هستند، به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا، سیا در ارزیابی این حادثه اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان دستور قتل وی را صادر کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه گذشته با اذعان به این که ممکن است بن سلمان از نقشه قتل خاشقچی مطلع بوده باشد، گفته بود که "شریک و متحد محکم" عربستان باقی می ماند.

الجبیر در گفتگو با شبکه "سی ان بی سی" مدعی شد که عربستان هیچ دخالتی در قتل خاشقچی نداشته است و ولی عهد هم به هیچ وجه در این ماجرا دست نداشته است.

پربیننده ترین خبرها