اعتصاب عمومی گسترده در تونس

اعتصاب عمومی گسترده در تونس
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 14:54

پس از مخالفت دولت تونس با خواسته های اتحادیه کار مبنی بر بالا بردن حقوق کارمندان، حدود 650 هزار کارمند تونسی امروز پنج شنبه دست به اعتصاب عمومی زدند.

العالم - تونس

این بحران، چالشی واقعی برای قدرت کابینه یوسف الشاهد، نخست وزیر این کشور در مسیر مدیریت قدرتمندانه بحران و پیشرفت در مسیر اصلاحات اقتصادی در میان بحران سیاسی و اقتصادی شدیدی است که گریبانگیر کشور شده است.

مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان های دولتی و وزارت خانه ها در این اعتصاب شرکت کرده اند در حالی که برخی خدمات در پایین ترین سطح ممکن به کار خود ادامه می دهند.

گفتنی است پیش از آغاز اعتصاب، دولت پیشدستی کرده و بر حق اعتراض مسالمت آمیز مردم و اعتصاب تأکید کرده است.

نور الدین الطبوبی دبیر کل اتحادیه کار تونس گفت این اتحادیه تمام راه حل های موجود و ممکن را بررسی کرده است و همه آنها به شکست انجامیده اند لذا چاره ای جز اعتصاب عمومی باقی نمانده است.

 وی افزود: اکنون دیگر حکم در دست دولت نیست بلکه در دست صندوق بین المللی پول است. وی مخالفت دولت با افزایش دستمزدها را تصمیمی غیر ملی دانسته که از خارج دیکته شده است.

جنبش نداء تونس از دولت خواسته است راه گفتگو با اتحادیه کل کار را نبندد. این جنبش همچنین خواستار طرح راه حل هایی با در نظر گرفتن بودجه کل کشور شده است.

جنبش النهضه نیز از دولت و طرف های مختلف خواسته است به منظور تضمین بهترین راه های ارتقای اوضاع اجتماعی، گفتگو را از سر بگیرند.

پربیننده ترین خبرها