هشدار درباره گرفتاری انگلیس در تله‌ای شبیه به شرایط ترکیه بعد از برگزیت

هشدار درباره گرفتاری انگلیس در تله‌ای شبیه به شرایط ترکیه بعد از برگزیت
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 15:07

وزیر خارجه انگلیس به نخست وزیر این کشور هشدار داد طرح کنونی وی برای خروج از اتحادیه اروپا می‌تواند انگلیس را در تله‌ای شبیه به شرایط ترکیه در رابطه با اتحادیه اروپا گرفتار کند.

العالم - اروپا

«جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس شب گذشته (چهارشنبه شب) به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هشدار داده است طرح وی برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) ممکن است انگلیس را در تله‌ای مانند شرایط کنونی برای ترکیه گرفتار کند. 

به نوشته روزنامه «تلگراف»، اطلاعاتی به دست این روزنامه رسیده است که بر اساس آن معلوم می‌شود، هانت به ترزا می هشدار داده است اگر طرح وی برای برگزیت تغییر نکند، این خطر وجود دارد که لندن مانند ترکیه درگیر مذاکرات طولانی مدت با اتحادیه اروپا شود. 

هانت یکی از شش عضو کابینه است که تردید خود را درباره طرح برگزیت ترزا می ابراز کرده و گفته است احتمالا ۶۶ نماینده پارلمان انگلیس رای مخالف به این طرح می‌دهند.

«ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس هم هشدار داده است طرح کنونی نخست وزیر برای خروج از اتحادیه اروپا قابلیت تجارت آزاد را برای انگلیس بعد از برگزیت فراهم نمی‌کند. 

ترزا می در سفر اخیر به بروکسل نتوانست رضایت دیگر اعضای اتحادیه اروپا را برای توافق نهایی برگزیت جلب کند. اسپانیا، فرانسه و آلمان با بخش‌هایی از طرح مخالفت کرده‌اند و روز شنبه بار دیگر درباره اختلافات مذاکره خواهند کرد. 

طرح کنونی ترزا می با مخالفان زیادی داخل انگلیس هم مواجه است و تا کنون چند تن از وزرای کابینه و دیگر معاونان وزرا از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند. 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) سال ۲۰۱۶ رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و با آغاز مذاکرات خروج در سال ۲۰۱۷ مهلت دو ساله برای خروج دارند که ماه مارس ۲۰۱۹ این مهلت به پایان می‌رسد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها