مسئول اطلاع رساني حزب حاكم آزادي و عدالت:

روابط مصر با رژيم صهيونيستي در پايين ترين سطح است

روابط مصر با رژيم صهيونيستي در پايين ترين سطح است
يکشنبه 14 آبان 1391 - 07:51

مسئول اطلاع رساني حزب حاكم آزادي و عدالت، شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر اعلام كرد كه روابط مصر و رژيم صهيونيستي در پايين ترين سطح است و وضعيت كنوني شرايط طبيعي روابط دو طرف است كه بايد پس از توافقنامه كمپ ديويد اين چنين مي بود.

احمد سبيع روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رژيم اسرائيل مخالف تحولات مصر و انقلاب اين كشور بود و يكي از مهمترين دلايل آن، روابط گسترده رژيم سابق مصر با مسوولان رژيم اسرائيل بود.

وي افزود: موضع كنوني مصر كه مخالف وجود رژيم صهيونيستي در سايه اشغال فلسطين، ندادن حق زندگي به فلسطينيان و جلوگيري از تشكيل كشور فلسطين در همه سرزمينهاي اشغالي است، تنها موضع رئيس جمهور يا حزب آزادي و عدالت نيست بلكه موضع همه ملت مصر است.
سبيع ادامه داد: هشدارها و اظهارات مقامات امنيتي وزارت جنگ اسرائيل درباره حكومت جديد مصر، كاملا نشان دهنده نيات مسوولان سياسي و امنيتي اين رژيم و نتيجه تفاوت واقعي است كه در سياست خارجي مصر پس از انقلاب روي داده است.
وي خاطرنشان كرد: رژيم اسرائيل مي خواهد از سه طريق مصر را به عادي سازي روابط ديپلماتيك و سياسي بكشاند كه عبارتند از ادامه فشار بر غزه تا مصر مجبور شود باب گفتگوي ديپلماتيك و سياسي با رهبران اسرائيل را باز كند، يا اينكه اوضاع را در منطقه سينا پيچيده تر كند و يا بحران را از سينا به كل مصر گسترش دهد و اين همان چيزي است كه اخيرا در حادثه شهر نصر روي داد.
مسئول اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت مصر تاكيد كرد: محمد مرسي رئيس جمهوري مصر موافق ديدگاه ملت مصر در زمينه مخالفت با روابط گسترده و قوي با رژيم اسرائيل است. روابطي كه در رژيم گذشته با تل آويو بر قرار بود. 
سبيع گفت: هيچ توافقنامه ابدي وجود ندارد وگرنه از تغيير در توافقنامه كامپ ديويد سخن نمي گفتيم. نظام جديد مصر آشكارا خواستار اصلاح اين توافقنامه بر اساس تضمين امنيت ملي مصر است.
وي افزود: موضع دولت مصر در خصوص روابط با رژيم صهيونيستي، تعامل مصر با مسئله فلسطين و تعامل با كامپ ديويد كاملا آشكار است. روابط با اين رژيم تنها يك هماهنگي امنيتي است و چنانچه طرف اسرائيلي بخواهد با طرف مصري ارتباط برقرار كند بايد از طريق خطوط باز ارتباط با دستگاه اطلاعاتي اقدام نمايد.

A.D-04-18:27

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها