بازداشت معاون سرکرده داعش در دیرالزور توسط «نیروهای دموکراتیک سوریه»

بازداشت معاون سرکرده داعش در دیرالزور توسط «نیروهای دموکراتیک سوریه»
دوشنبه 5 آذر 1397 - 08:37

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در استان دیرالزور توانسته است یکی از مهمترین معاونان سرکرده داعش را دستگیر کند.

العالم - سوریه 

گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر عناصر آن کُرد هستند-  در استان دیرالزور و به ویژه در شرق فرات با گروه تروریستی داعش درگیر است.

شبکه خبری «کردستان 24» گزارش داد که نیروهای دموکراتیک سوریه در دیرالزور موفق شده‌اند یکی از برجسته‌ترین معاونان «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش را دستگیر کنند.

نیروهای دموکراتیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که توانسته‌اند «أسامة عوید إبراهیم» معروف به «ابو زید» که مرد شماره دو داعش به شمار می‌رود را دستگیر کنند.

ابوزید در یک اتاق مخفی واقع در شهرک «الطیانه» در ریف شرقی دیرالزور پنهان شده بود که نیروهای کُرد موفق به دستگیری وی شدند.

در بیانیه نیروهای دموکراتیک آمده است که وی در مخفی‌گاه خود قصد داشت داشت خود را منفجر کند، ولی خواهرش مانع از این کار شد و به اسارت آنان درآمد.

نیروهای دموکراتیک در مخفیگاه این سرکرده داعش، 20 تلفن همراه و دهها شمش طلا و مقادیر زیادی پول کشف کردند.

کما اینکه در جریان جست‌وجوی نیروهای دموکراتیک، یک انبار سلاح نیز در الطیانه کشف شد.

در این بیانیه آمده است که ابوزید از مخفیگاه پنهانی واقع در زیر زمین خانه خود در دیرالزور، یک شبکه وابسته به داعش را مدیریت می‌کرده است.

ابوزید کیست؟

وی 35 ساله و دارای لیسانس حقوق است. چهار برادر دارد که دو نفر از آنان کشته و نفر سوم نیز دو ماه توسط نیروهای کرد دستگیر شد. برادر چهارم وی اما متواری است و در مناطق تحت کنترل دولت سوریه حضور دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها