اختصاصی العالم/

آغاز شمارش معکوس در پارلمان عراق برای تعیین وزرای کابینه جدید

آغاز شمارش معکوس در پارلمان عراق برای تعیین وزرای کابینه جدید
دوشنبه 5 آذر 1397 - 21:00

یک منبع پارلمانی عراقی اعلام کرد که "عادل المهدی" نخست وزیر عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که لیست اسامی وزرای پیشنهادی خود را به " محمد الحبلوسی" رئیس پارلمان این کشور ارائه می کند .

العالم-عراق

به گزارش خبرنگار العالم در عراق، این منبع پارلمانی تاکید کرد که رئیس پارلمان امروز، دوشنبه در انتظار این لیست به سر می برد و قرار است فردا، سه شنبه نشست پارلمان جهت اعطای رای اعتماد به اسامی پیشنهادی دیگر اعضای کابینه دولت عراق برگزار شود.

وی همچنین تصریح کرد که پارلمان عراق در پی آن است که در اسرع وقت مسأله تشکیل کابینه جدید این کشور حل و فصل شود و چنانچه تصمیم گیری درخصوص دو پست وزارتی امنیتی به نتیجه نرسید باید حداقل درخصوص یکی از این دو پست وزارتی امنیتی در نشست مذکور تصمیماتی اتخاذ شود و به پست دیگر در زمان دیگری  پرداخته شود.

این منبع پارلمانی عراقی در ادامه بر لزوم پایان بخشیدن به موضوع سرپرستی مناصب وزارتی در کابینه جدید تاکید و تصریح کرد پس از تعیین تکلیف سرپرستی پست های وزارتی، پارلمان عراق در اسرع وقت  به مسأله پست های سرپرستی در دیگر سازمان ها خواهد پرداخت.

شایان ذکر است فراکسیون های پارلمانی عراق در روزهای اخیر مذاکرات گسترده ای را با تمرکز بر انجام توافق درخصوص اعلام اسامی نامزدهای  هشت وزارتخانه در دولت عبدالمهدی انجام دادند، وزارت کشور، دفاع ، دادگستری و تربیت و آموزش عالی از مهمترین وزارتخانه هایی هستند که همچنان درمورد منصب وزارت در آنها توافقی صورت نگرفه است.

پربیننده ترین خبرها