تظاهرات مردم خشمگین تونس علیه سفر بن سلمان به این کشور

تظاهرات مردم خشمگین تونس علیه سفر بن سلمان به این کشور
سه شنبه 6 آذر 1397 - 09:28

برخی جمعیت های حقوقی تونسی از، «الباجی  قاید السبسی»  رئیس جمهوری تونس خواستند از ورود محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به این کشور جلوگیری کند.

العالم - تونس

مردم تونس به دلیل احتمال دست داشتن بن سلمان در کشتن جمال خاشقچی خبرنگار سعودی و ارتکاب جنایت های ضد بشری وی در یمن، با سفر وی مخالف هستند.

اتحادیه روزنامه نگاران تونس نیز در نامه ای به «الباجی قاید السبسی»  سفر ولی عهد سعودی را محکوم کرده و وی را خطری برای امنیت و ثبات منطقه و جهان  و دشمن واقعی  آزادی بیان و این سفر را  تجاوز آشکاری به اصول انقلاب دانستند.

برخی جمعیت های مدنی و شخصیت های سیاسی نیز برای بیان مخالفت خود با این سفر و محکوم کردن تلاش بن سلمان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی راه پیمائی اعتراض آمیزی برگزار کردند.

مردم تونس شامگاه دوشنبه در پاسخ به دعوت ده سازمان از جمله اتحادیه ملی روزنامه نگاران تونسی و انجمن تونسی دفاع از حقوق بشر و جمعیت زنان دموکرات؛ در اعتراض به این سفر در مرکز تونس پایتخت کشور تجمع کرده و پارچه نوشت هایی با این عبارات " بن سلمان جنایتکار جنگی است " و " قاتل کودکان یمنی "  در دست گرفتند.

این در حالی است که فردی نیز با شبیه کردن خود به بن سلمان اعضای خونینی را از کیفش بیرون می اورد.

رئیس اتحادیه ملی روزنامه نگاران تونس در بیرون مقر خود در پایتخت، تصویر بزرگی از یک سعودی را نصب کرده بود که اره ای در دست دارد و عبارت " نه به آلوده شدن تونس سرزمین انقلاب " زیر آن به چشم می خورد .

جمعیت زنان دموکرات نیز با عکسی بر ساختمان خود نصب کرد که سعودی را نشان می داد که تازیانه ای در دست دارد و زیر آن نیز عبارت  جلاد زنان خوشامد گویی ندارد، به چشم می خورد.

"خمیس الجهیناوی " وزیر امور خارجه تونس نیز علیرغم محکوم کردن  قتل جمال خاشقچی خبرنگار سعودی ، بر ضرورت عدم سوء استفاده از این حادثه در هدف قرار دادن امنیت و ثبات عربستان تاکید کرد که اتحادیه ملی روزنامه نگاران  آن را مسخره توصیف کرد.

ولی عهد سعودی  سفر خود را از امارات و سپس بحرین آغاز کرد، دوشنبه نیز به مصر رفت و روز سه شنبه قرار است به تونس بیاید.

این اولین سفر یکی از اعضای خاندان حاکم سعودی به تونس از انقلاب سال 2011 است که به دنبال آن زین العابدین بن علی رئیس جمهوری ساق تونس فرار کرد و به عربستان پناهنده شد.

پربیننده ترین خبرها