دعوت مصر از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشست در قاهره

دعوت مصر از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشست در قاهره
سه شنبه 6 آذر 1397 - 18:40

دستگاه اطلاعاتی مصر از گروه‌های فلسطینی برای نشست در قاهره به منظور بررسی راهکارهای اجرای توافقنامه آشتی، دعوت به عمل آورد.

العالم - مصر

 دستگاه اطلاعاتی مصر که هفته گذشته به طور جداگانه نشست‌هایی را با هیأت‌های حماس به ریاست «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر این جنبش و جنبش فتح به ریاست «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی این جنبش برگزار کرد اکنون بقیه گروه‌های فلسطینی را برای برگزاری نشست به قاهره دعوت کرده است.

روزنامه القدس‌‌العربی با اعلام این خبر نوشت که جنبش جهاد اسلامی نخستین گروهی است که هیأت خود را به قاهره اعزام می‌کند.

اگرچه هنوز زمان نهایی اعزام هیأت این جنبش به قاهره مشخص نیست اما «داود شهاب» رئیس دفتر رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با روزنامه «القدس‌العربی» گفت که مسئولان مصر قبلا گفته بودند که این دیدارها پس از پایان نشست‌ با هیأت‌های فتح و حماس برگزار خواهد شد.

شهاب با اشاره به اینکه نشست مسئولان مصری با هیأت‌های فتح و حماس روز یکشنبه به پایان رسیده است، بر موضع جهاد اسلامی مبنی بر اینکه آشتی باید در حمایت از طرح مقاومت و پایبندی به حقوق فلسطینیان باشد، تأکید کرد.

وی اظهار داشت که جهاد اسلامی از تلاش‌های مربوط به پایان دادن به دودستگی‌ها از طریق اجرای توافقنامه امضاشده توسط تمامی گروه‌های فلسطینی در سال ۲۰۱۱ در قاهره، حمایت می‌کند.

روزنامه سعودی «الحیاة» نیز امروز سه‌شنبه به نقل از برخی مسئولان فلسطینی از طرح جدید مصر برای آشتی فلسطینیان خبر داد و نوشت که این طرح بر تشکیل دولت و برگزاری انتخابات تأکید دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها