هلند صادرات تسلیحات به عربستان، مصر و امارات را ممنوع کرد

هلند صادرات تسلیحات به عربستان، مصر و امارات را ممنوع کرد
شنبه 10 آذر 1397 - 18:43

دولت هلند پس از عربستان، مصر و امارات را هم در فهرست کشورهایی که به دلیل جنگ یمن صادرات تسلیحاتی به آنها ممنوع شده است، قرار داد.

العالم _ اروپا

هلند امروز شنبه اعلام کرد که توقف صادرات تسلیحاتی به عربستان سعودی را گسترش داده و امارات متحده عربی به همراه مصر هم شامل این محدودیت می‌شوند. آمستردام اعلام کرده که به استفاده از تسلیحات علیه مردم یمن معترض است.

بنابر گزارش میدل‌ایست مانیتور،  «زیگرید کاگ» وزیر تجارت خارجی و توسعه هلند در این مورد گفت: « از هلند صادرات تسلیحاتی به عربستان، مصر و امارات متحده صورت نخواهد گرفت مگر اینکه ثابت شود که از این تسلیحات در جنگ یمن استفاده نمی شوند.»

این مقام هلندی همچنین گفت که دولت این کشور شرایط صادرات تسلیحات را به منظور جلوگیری از به کار گرفتن تسلیحات در جنگ یمن، سخت کرده است.

امارات و مصر هم بخشی از ائتلافی هستند که به رهبری عربستان سعودی به یمن حمله کرده‌اند. این جنگ از سال 2015 آغاز شده است و با گذشت حدود  چهار سال علاوه بر ویرانی بخش گسترده‌ای از یمن، به اپیدمی وبا  و سوئ‌تغذیه شدید کودکان در کشور منتهی شده است.

ظرف ماه‌های اخیر حساسیت نسبت به اقدامات عربستان سعودی در یمن در فضای عمومی هلند به شدت افزایش یافته است و رسانه های این کشور در چند مرحله اقدام به افشاگری درخصوص منافع شرکت‌های بزرگ این کشور در صادرات سلاح و تجهیزات با کاربرد دوگانه به عربستان سعودی کرده اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها