پیام پاپ برای پایان خشونت ها در سوریه

پیام پاپ برای پایان خشونت ها در سوریه
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:41

پاپ بنديكت شانزدهم از همه طرف هاي درگير سوريه خواست كه براي پايان دادن به رنج بزرگ مردم اين کشور، به دنبال راه حلي فوري و مسالمت آميز باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، پاپ بنديكت شانزدهم امروز (چهارشنبه) در سخنرانی هفتگی خود در ميدان سنت پيتر شهر واتيكان گفت: رنج و درد مردم سوريه عظيم است و هر روز تعدادي از آنها مي ميرند و من بار ديگر از طرف هاي درگير سوريه و همه خيرخواهان مي خواهم كه براي برقراري صلح از هيچ تلاشي دريغ نكنند، تا آلام عظيم مردم پايان يابد. 

بنديكت شانزدهم که در جمع بیست هزار نفری حاضران در میدان مرکزی واتیکان سخن می گفت، افزود: براي اعلام همبستگي خود و كليسا با ملت سوريه و نشان دادن نزديكي معنوي ام با مسيحيان اين كشور، تصمصم داشتم هيأتي از كاردينال ها را به دمشق بفرستم.

پاپ بنديكت شانزدهم گفت: متاسفانه شرايط و اوضاع سوريه اجازه اعزام هيات كاردينال ها به اين كشور را نداد و مجبور شدم كاردينال رابرت سارا رئيس شوراي پاپي را مأمور سفر به لبنان بكنم. ایشان از امروز تا دهم نوامبر در لبنان خواهد بود و با اعضای كليساهاي سوريه ديدار خواهد كرد.

 پاپ افزود: كاردينال رابرت سارا همچنين با پناهندگان سوري ديدار و نشستي را با نمايندگان مؤسسات خيريه كاتوليك برگزار خواهد كرد و من از اين مؤسسات خواسته ام توجه ويژه اي به سوري هاي داخل و خارج سوريه بكنند.

گفتنی است، واتيكان در آخرين سينود (نشست اسقف ها) كه اواخر اكتبر به كار خود پايان داد، اعلام كرده بود كه هيأتي از كاردينال هاي جهان را به دمشق خواهد فرستاد، اما چندی بعد اعلام شد كه اعزام اين هيات را به علت وضعيت امنيتي سوريه به تأخير انداخته است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها