«حسنی مبارک» در دادگاه «محمد مرسی» حاضر نشد

«حسنی مبارک» در دادگاه «محمد مرسی» حاضر نشد
يکشنبه 11 آذر 1397 - 18:44

«حسنی مبارک» رئیس‌جمهور پیشین مصر از حضور در دادگاه محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق این کشور به عنوان شاهد خودداری کرد.

العالم _ مصر

حسنی مبارک که برای بیان شهادت  در جلسه محاکمه محمد مرسی در رابطه با پرونده «یورش به زندان‌ها» به دادگاه فراخوانده شده بود، از حضور در دادگاه خودداری کرد.

رسانه‌های مصر گزارش دادند که مبارک در جلسه امروز یکشنبه دادگاه حضور نیافت و به جای او «فرید الدیب» وکیل مبارک در دادگاه حاضر شد.

دادستانی مصر، مرسی و دیگر متهمان این پرونده اعم از محمد بدیع، رشاد البیومی، محیی حامد، سعد الکتاتنی و ۲۰ نفر دیگر و نیز تعدادی از اعضای حماس و حزب‌‌الله و برخی افراد تکفیری و جهادی در سیناء را به ارتکاب جرم در جهت بر هم زدن استقلال کشور در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ متهم کرده است.

این افراد به استفاده از آر پی جی و شلیک گلوله به مناطق مرزی از سمت شرق نوار غزه و منفجر کردن پاسگاه‌های مرزی و یک خطوط گاز متهم هستند.

در تحقیقات دادستانی آمده است که این متهمان توانسته‌اند منطقه مرزی به طول ۶۰ کیلومتر را تحت سیطره خود درآورده و سه تن از افسران پلیس را ربوده و تأسیسات دولتی و امنیتی را تخریب کنند.

مرسی و تعدادی از رهبران و اعضای گروه اخوان‌المسلمین از زمان عزل مرسی در سال ۲۰۱۳ تا کنون در زندان به سر می‌برند.

دادگاه فرجام خواهی مصر حکم اعدام صادره علیه مرسی در پرونده یورش به زندان‌ها و نیز حکم حبس ابد صادره علیه وی در پرونده جاسوسی برای حماس را لغو کرده است.

مرسی همچنین در پرونده جاسوسی برای قطر نیز به حبس ابد و در پرونده «حوادث کاخ الاتحادیه» به ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

همچنین حکم سه سال حبس برای مرسی در پرونده اهانت به دستگاه قضائی صادر شده است.

پربیننده ترین خبرها