تلاش ارتش آمریکا برای محکوم کردن ایران در عراق و افغانستان!

تلاش ارتش آمریکا برای محکوم کردن ایران در عراق و افغانستان!
دوشنبه 12 آذر 1397 - 05:41

خانواده های قربانیان و کهنه نظامیان زخمی آمریکایی در عراق و افغانستان در تلاش هستند ایران را به علت آنچه که حمله به نیروهای آمریکایی در این کشورها خوانده اند، به دادگاه بکشانند.

العالم - آمریکا

خانواده های قربانیان و کهنه تفنگداران مجروح آمریکایی در عراق و افغانستان در تلاش هستند ایران را به علت آنچه که حمله به نیروهای آمریکایی در این کشورها خوانده اند، به دادگاه بکشانند.

پایگاه اینترنتی میلیتری تایمز در گزارشی به قلم تاد ساوث "Todd South" نوشت: فهرست کشته شدگان یا مجروحان ارتش آمریکا در عراق و افغانستان شامل جملاتی ساده و تکراری است که تاریخ، محل، نام، سن و علت مرگ را نشان می دهد. این فهرست به ظاهر ناتمام شامل سربازان کشته شده یا کهنه سربازانی که از تسلیحات ایرانی آسیب دیده اند.

رابرت آرسیاگا بیست و پنج ساله چهارم آوریل 2004 در بغداد و بر اثر یک حمله ترکیبی به وسیله برخی اعضای جیش المهدی با آر.پی.جی و سلاح سبک کشته شد. زاکاری مایرز بیست و یک ساله هشتم سپتامبر 2009 در تکریت بر اثر انفجار ماده منفجره دست ساز در نزدیکی خودروی حامل وی کشته شد. دیوید امانوئل هیکمن بیست و سه ساله چهاردهم نوامبر 2011 در بغداد بر اثر انفجار ماده منفجره دست ساز در نزدیکی خودروی حامل وی کشته شد. اینها تنها چند مورد از نظامیانی هستند که به این شکل کشته شده اند. بیش از صد صفحه اسناد دادگاه فدرال پر از جزئیات زخم ها، جراحی ها و آسیب دیدگی های مشابه وجود دارد. در این اسناد به بیش از نود مورد حمله اشاره شده که خونریزی داخلی، آسیب ریوی، آسیب به سر، آسیب به دست و پا، آسیب های مغزی، سوختگی های درجه سه، آسیب صورت و دست ها تنها برخی از عواقب آنها هستند.

این حملات موضوع یک دادگاه سه روزه فدرال هستند که از روز دوشنبه آغاز می شود. در این محاکمه یک شرکت کوچک حقوقی از نیوجرسی و یک وکیل از آرکانزاس که نمایندگی شاکیان را بر عهده دارند تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را به اتهام "فراهم کردن ده میلیارد دلار تسلیحات، مهمات، آموزش و دیگر انواع حمایت ها" که به طور مستقیم به مرگ و قطع عضو بیش از هزار نظامی آمریکایی در فاصله سال های 2004 تا 2011 منجر شد، مسئول بشناسند. اما این محاکمه شباهتی به محاکمه های معمولی که همگان با آنها آشنا هستند ندارد. ایران هیچ وکیلی در این دادگاه ندارد و خود دادگاه نیز فاقد هیئت منصفه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها