ستاری: ورود دانش بنیان ها به بخش هوانوردی غیرنظامی میسر شد

ستاری: ورود دانش بنیان ها به بخش هوانوردی غیرنظامی میسر شد
دوشنبه 12 آذر 1397 - 17:56

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد «اکنون ساخت هواپیمای مسافری در دستور کار معاونت نیست» اما شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار می توانند در بخش هوانوردی غیرنظامی فعالیت کنند.

العالم ـ ایران ـ علمی

سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین بومی سازی زیرساخت های صنعت هوانوردی ایران در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: صنعت هوانوردی در حوزه غیرنظامی استانداردها و سختگیری های خاص خود را دارد و هر شرکتی در کشور قابلیت ورود به این عرصه را ندارد.
ستاری با اشاره به امضای چهار قرارداد و تفاهمنامه بین شرکت های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این آیین، ادامه داد: شرکت هایی که امروز شاهد امضای قراردادهای آنها بودیم امتحان خود را در بخش هوانوردی غیرنظامی بخوبی پس داده اند.
وی تصریح کرد: امضای این قراردادها این شروع خوبی در حوزه هوانوردی غیرنظامی و توسعه کسب و کار در این عرصه است، چون باید همه این سامانه ها با رعایت استانداردهای بین المللی تحویل شود لذا همکاری در زمینه ریسک بالایی دارد.
به گفته وی، با امضای این قراردادها این امکان برای نخستین بار در کشور فراهم شد که شرکت های دانش بنیان بتوانند در حوزه هوانوردی غیرنظامی کشور فعالیت خود را ادامه دهند.
تولید سامانه های هوایی بومی
معاون رییس جمهوری در این آیین یادآوری کرد ایران پیش از انقلاب هیچ دانشی در صنعت هوانوردی نداشت اما پیشرفته ترین هواپیماهای جهان در اختیار ایران قرار گرفته بود.
وی تاکید کرد در گذشته همه سامانه های هوایی مربوط به کشو های خارجی بود اما با تلاش متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان اکنون در این عرصه تحولات بزرگی را شاهدیم.
به گفته وی، با وجود سال ها تحریم در حوزه هوا و فضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران متخصصان زیادی تربیت شده است.
ستاری ادامه داد: امروز شاهد امضای چند قرارداد و تفاهمنامه با بشرکت های دانش بنیان رای بومی سازی سامانه های ناوبری هوایی در ایران هستیم و بدون شک ما از هرگونه همکاری برای اجرای این قرارداد ها حمایت می کنیم تا با رعایت استانداردهای صنعت هوانوردی، ریسک اجرای آن توسط دانشگاه ها و شرکت ای دانش بنیان کشور به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: با نگرش جدید سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای استفاده از توانمندی های داخلی، بازار خوبی در این بخش ایجاد می شود تا با توجه به وجود دهها فرودگاه در کشور بتوانیم نیازهای خود را از منابع داخلی تامین کنیم.
به گزارش ایرنا، امروز چهار قرارداد و تفاهمنامه طراحی، ساخت سامانه های کمک ناوبری، راداری، برج مراقبت سیار با رعایت استانداردهای صنعت هوانوردی غیرنظامی بین شرکت های دانش بنیان، جهاد دانشگاهی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها