25 کشته و 17 زخمی در حمله ائتلاف آمریکایی به جنوب دیرالزور سوریه

25 کشته و 17 زخمی در حمله ائتلاف آمریکایی به جنوب دیرالزور سوریه
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 17:02

حملات شدید ائتلاف آمریکایی به منطقه هجین در جنوب استان دیر الزور در شرق سوریه در 24 ساعت گذشته، 42 کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

العالم - سوریه

رسانه‌های معارضان سوری از حملات شدید توپخانه‌ای و هوایی آمریکا به منطقه «هجین» که در اشغال داعش قرار دارد خبر می‌دهند.

بر اثر این حملات، تا کنون ۲۵ تن کشته و ۱۷ تن دیگر مجروح شده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ مرتبه حمله هوایی و توپخانه ائتلاف آمریکایی منطقه هجین را هدف قرار داده است.

«اعماق» رسانه وابسته به داعش مدعی است که کشته‌ها و زخمی‌ها همه از غیرنظامیان هستند.

نهاد موسوم به «حقوق بشر سوریه» نزدیک به مخالفان نیز در گزارشی اعلام کرده است که در یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ غیر نظامی که بیشترشان از زنان و کودکان هستند، بر اثر حملات ائتلاف آمریکایی، کشته شده‌اند.

مرحله جدید آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در شرق فرات و جنوب استان دیرالزور، به دست شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» که عمدتا از «یگان‌های مدافع خلق کرد» تشکیل شده با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی از دهم سپتامبر گذشته آغاز شده است. در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیروهایی از عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان نیز حضور دارند.

تلفات غیرنظامیان و همچنین استفاده آمریکا از بمب‌های فسفری، باعث شده است تا دولت‌های سوریه و روسیه بارها این حملات را محکوم کنند. دمشق تا کنون بارها با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت حملات ائتلاف آمریکایی علیه غیرنظامیان در جنوب دیرالزور را محکوم کرده است.

روسیه معتقد است که آمریکا تلاش دارد یک «شبه دولت» در شمال سوریه ایجاد کند و مبارزه با داعش را بهانه هدف خود قرار داده است. مسکو همچنین معتقد است که ائتلاف آمریکایی بارها از بمب‌های ممنوعه فسفری بهره برده است. بمب‌هایی که شاخصه اصلی آن‌ها تلفات وسیع از غیر نظامیان است.

پربیننده ترین خبرها