روسیه: آمریکا در تلاش برای ایجاد یک تشکیلات کردی مستقل از دمشق است

روسیه: آمریکا در تلاش برای ایجاد یک تشکیلات کردی مستقل از دمشق است
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 19:47

رئیس ستاد کل ارتش روسیه با اشاره به موضوع سوریه گفت: آمریکا در تلاش است تا یک تشکیلات شبه‌دولت کرد در سوریه ایجاد کند که مستقل از دمشق باشد.

العالم - سوریه

ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه با اشاره به موضوع سوریه گفت: آمریکا در تلاش است تا یک تشکیلات شبه‌دولت کرد در سوریه ایجاد کند که مستقل از دمشق باشد.

گراسیموف افزود: «اوضاع در مرز شرقی رود فرات روز به روز بدتر می‌شود. آمریکا نیز با سوء استفاده از کردهای سوریه سعی در ایجاد یک تشکیلات مستقل از دولت مرکزی در آنجا دارد».

وی ادامه داد: «آنها قبلا تلاش کرده‌اند دولت موسوم به فدراسیون دموکراتیک شمالی سوریه را تشکیل دهند. آمریکایی‌ها از بلندپروازی‌های جدایی‌طلبانه کردها از طریق ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای آنها حمایت می‌کنند و از این طریق در حقیقت راهی را برای سرکوب قبایل عرب از جانب کردها فراهم کرده‌اند».

بنا بر این گزارش، در شرایطی که دولت سوریه در دمشق کنترل بخش مهمی از خاک این کشور را به دست خود گرفته است هنوز هم تروریست‌ها در بخش‌هایی از این کشور حضور دارند و برخی نیز در مناطق شمال شرقی سوریه هستند که هنوز تحت کنترل نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک کرد سوریه به پشتیبانی آمریکا است. دمشق اعلام کرده که اقدامات این گروه‌ها در تمام نقاط این کشور غیرقانونی است.

انتقال نفت از سوریه به ترکیه و عراق به نفع تروریست‌ها

رئیس ستاد کل ارتش روسیه همچنین تأکید کرد، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه مکررا عبور و مرور کاروان‌های انتقال نفت از شرق سوریه به ترکیه و عراق را به ثبت می‌رسانند.

گراسیموف در ادامه گفت: «بودجه حاصل از فروش محصولات نفتی نیز در جهت تقویت قوای رزمی تروریست‌های گروه داعش مورد استفاده قرار می‌گیرد».

وی افزود که تروریست‌های داعش در حال حاضر صرفا در شرق فرات که مناطق تحت کنترل آمریکا است حضور دارند.

رئیس ستاد کل ارتش روسیه تأکید کرد: «در دسامبر سال گذشته میلادی، مرحله فعال عملیات نابودی گروه‌های تروریستی در سوریه به اتمام رسید. امروز، تروریست‌های داعش صرفا در مناطق شرقی فرات که تحت کنترل نیروهای آمریکا است حضور دارند».

گراسیموف ادامه داد: «آمریکا همواره به ما درباره مبارزه علیه داعش در شرق سوریه گفته است. اما آنچه ما شاهد آن هستیم خلاف این مسئله است. گروه‌های تروریستی که غیرفعال شده بودند، یک بار دیگر فعال شده‌اند و در نتیجه آن، داعش شروع به گسترش محدوده نفوذ خود در شرق این کشور کرده است».

رئیس ستادکل ارتش روسیه می‌گوید اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) خارج شود، تدابیر روسیه برای پاسخ به این اقدام شامل کشورهایی خواهد شد که پذیرای سیستم‌های موشکی آمریکا شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، گراسیموف تأکید کرد، فعالیت‌های آمریکا با هدف حفظ نقش سلطه‌گرانه واشنگتن در جهان یکی از عوامل اصلی متشنج کننده اوضاع بین‌المللی است.

رئیس ستاد کل ارتش روسیه همچنین گفته است که ایجاد یک میدان راداری نزدیک مرزهای روسیه به اتمام رسیده و این امر می‌تواند شناسایی موشک‌های بالستیک از تمام جهات به سمت خاک روسیه را تضمین کند.

وی در جمع کارداران نظامی خارجی تأکید کرد: «به عنوان متخصصان نظامی، شما باید متوجه این مسئله باشید که نه خاک آمریکا بلکه هر کشوری که سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه برد آمریکا را در خود جای دهد، هدف اقدامات متقابل روسیه قرار خواهد تگرفت».

این مقام ارشد نظامی روسیه ادامه داد: «یکی از عوامل اصلی تخریب‌گر که در حال متشنج کردن اوضاع بین‌المللی است، فعالیت‌های آمریکا با هدف حفظ نقش سلطه‌گرانه خود در جهان و از دور خارج کردن دیگر کشورهاست.»

رئیس ستادکل ارتش روسیه تصریح کرد، واشنگتن و متحدانش برای دستیابی به این اهدافشان اقداماتی را در جهت محدود کردن روسیه و بی‌اعتبار ساختن نقش مسکو در امور بین‌المللی اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش فارس؛ اظهارات امروز این مقام ارشد نظامی روسیه در واکنش به صحبت‌های اخیر «مایک پامپئو»‌ وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری‌اش در بروکسل مطرح شد. پامپئو دیروز در این کنفرانس خبری گفته است که آمریکا هرگونه تبعیت خود از پیمان INF را ظرف مدت 60 روز متوقف خواهد کرد مگر اینکه روسیه پایبندی کامل خود به این توافق را نشان دهد.

پربیننده ترین خبرها