دعوت رسمی امیر قطر از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به دوحه

دعوت رسمی امیر قطر از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به دوحه
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 14:43

کاردار قطر در عراق در دیدار صبح امروز با رئیس‌جمهور این کشور، از وی به طور رسمی برای سفر به دوحه دعوت کرد.

 

العالم - عراق

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، پنجشنبه (امروز 6 دسامبر) در استقبال از «حسین علی الفضالة»، کاردار قطر در بغداد، بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه در چارچوب منافع مشترک و تامین امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الاخباریة» منتشر شد، آمده است که کاردار قطر در بغداد نیز در این دیدار، دعوت رسمی «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر از برهم صالح برای سفر به دوحه را تقدیم وی کرد.

در این بیانیه آمده است: حسین علی الفضالة نیز از تلاش دولت قطر برای تقویت روابط دوجانبه دوحه - بغداد خبر داد و بر آمادگی کشورش برای حمایت مطلوب عراق در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

برهم صالح نیز از دعوت امیر قطر از او برای سفر به دوحه تقدیر کرد و برای مردم قطر، توسعه و رشد و رفاه بیشتر آرزو و تاکید کرد که در زمانی مناسب به این دعوت لبیک خواهد گفت.

برهم صالح که اخیرا سفری دوره‌ای به کشورهای کویت، امارات، اردن، ایران و عربستان داشت، پیش از این نیز اعلام کرده بود که در راستای تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه و جهان، به کشورهای مختلف سفر خواهد کرد اما عدم سفر به او دوحه تاکنون، موجب شده بود که برخی از جمله منابع رسانه‌ای وابسته به عربستان سعودی ادعا کنند که وی به دلیل تیرگی روابط ریاض و دوحه از این سفر خودداری می‌کند و نمی‌خواهد که در این میان عراق را وارد درگیری‌ها و مناقشات این دو کشور کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها