تجمع مصری ها در برابر سفارت میانمار در قاهره

تجمع مصری ها در برابر سفارت میانمار در قاهره
جمعه 19 آبان 1391 - 18:27

صدها نفر از جوانان مصري عصر امروز (جمعه) با تظاهرات در مقابل سفارت ميانمار در قاهره، كشتار مسلمانان اين كشور را محكوم كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم، صدها نفر از اعضای حزب "مصري هاي آزاده" از استان هاي قاهره و الجيزه با تجمع در برابر سفارت ميانمار سياست هاي تبعيض آميز دولت ميانمار ضد مسلمانان اين كشور و كشتار و شكنجه  آن ها را محكوم كردند.

بنا بر این گزارش پايگاه خبري "المحيط" دراين باره نوشت: تظاهركنندگان از رئيس جمهور و شوراي ملي حقوق بشر مصر خواستند در قبال حوادث ميانمار موضعی قوي اتخاذ نمايند. تظاهركنندگان همچنين خواستار بستن سفارت ميانمار و اخراج سفير اين كشور شدند.

جوانان معترض شعارهايي را در محكوميت حكومت ميانمار و كشتار و شكنجه مسلمانان اين كشور و نيز در انتقاد از موضع اخوان المسلمين مصر (حزب آزادي و عدالت) در اين زمينه سردادند.

از سوی دیگر حسام فوده، رئيس كميته جوانان حزب مزبور گفت: كساني كه امروز به دنبال اجراي شريعت در مصر هستند و هيچ توجهي به حوادث ميانمار نمي كنند، ابتدا باید تدابيري جدي را در سطح ديپلماتيك و سياسي ضد حكومت ميانمار اتخاذ كنند.

وي همچنين گفت: برخي از احزاب ليبرال كه با امضاي خود براي مشاركت در راهپيمايي امروز اعلام آمادگي كرده بودند، متاسفانه در راهپيمايي شركت نكردند.

رئيس كميته جوانان حزب مصري هاي آزاده خاطر نشان كرد: احزاب "الوفد"،  "المصري الديمقراطي الاجتماعي"، "مصر آزاد"،ائتلاف نیروهاي انقلابي (تحالف القوي الثورية) و "جريان مردمي" در راس گروه هايي بودند كه براي شركت در اين راهپيمايي اعلام آمادگي كرده بودند، اما جز تعدادي ناچيز از ائتلاف نیروهاي انقلابي، ساير احزاب در اين راهپيمايي شركت نكردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها