در گفتگوی اختصاصی با العالم؛

هیئت مذاکره کننده یمنی در سوئد: عربستان قصد خاتمه دادن به جنگ یمن را ندارد

هیئت مذاکره کننده یمنی در سوئد: عربستان قصد خاتمه دادن به جنگ یمن را ندارد
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 17:44

یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده یمنی در مذاکراتی که درمورد این کشور در سوئد برگزار می شود ضمن اشاره به موضوعات مورد بحث در این مذاکرات تاکید کرد که عربستان و گماشته های آن در نشست جاری قصد پایان دادن به جنگ یمن را ندارند.

العالم-یمن

"عبدالملک العجری" از اعضای هیئت مذاکره کننده یمنی در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم اعلام کرد که عربستان و هیئت گماشته آن در نشست یمن که طی روزهای جاری در سوئد برگزار می شود حقیقتا هیچ  قصدی برای حل و فصل  پرونده های مطرح شده در مذاکرات جاری ندارند اما با این وجود همچنان فکر می کنیم که بارقه های امیدی وجود دارد که این مذاکرات به اتخاذ اقدامات جدی درخصوص بحران انسانی و اقتصادی در یمن منجر شود.

وی خبر ایجاد توافقاتی درخصوص تبادل اسرا میان کمیته های مردمی و مزدوران ائتلاف ضد یمن را تأیید و تصریح کرد: این توافق ها بمثابه گامی مهم در راستای توقف رنج هایی است که اسرای دو طرف می برند.

این عضو مذاکره کننده هیئت یمنی در مذاکرات سوئد اعلام کرد انتظار می رود بررسی راهکارهای ایجاد اعتماد جهت توقف گسترش بحران انسانی و اقتصادی در یمن ازجمله عناوینی  باشد که در نشست جاری مطرح می شود و پس از آن مذاکرات وارد فاز بعدی می شود و مسائل سیاسی بویژه مسأله ریاست جمهوری یمن و مسائل نظامی و امنیتی از عناوینی هستند که انتظار می رود در مذاکرات یمن مطرح شود.

وی در ادامه تاکید کرد که حضور فعالانه هیئت ملی یمن در مذاکراتی که هم اکنون در کشور سوئد برگزار می شود به خوبی بیانگر حسن نیت آن برای پایان دادن به جنگ در این کشور است. در همین حال عدم جدیت ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان در پایان بخشیدن به جنگ علیه یمن از پافشاری آن بر روی تشدید حملات نظامی و اقتصادی علیه این کشور مشهود است.

العجری افزود: هیئت ملی یمن در مذاکرات جاری در کشور سوئد حاضر شد تا به تمام دنیا اثبات کند  که این ما هستیم که داعیه صلح داریم به شرط این که این صلح به استقلال رای در یمن منجر شود و قربانی هایی که یمنی ها طی این 4 سال گذشته داشتند در راستای تحقق این استقلال بود.

وی در پایان تاکید کرد که یک اجماع جهانی برای پایان بخشیدن به بحران در یمن وجود دارد اما باید برای عملی شدن آن، اعمال فشار به عربستان و همپیمانانش برای احترام گذاشتن به خواسته مردم یمن ضروری است.

 

پربیننده ترین خبرها