جزئیات تازه دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و سلطان قابوس

عباس:آمادگی نتانیاهو برای بازگشت از اراضی اشغالی جدی نیست

عباس:آمادگی نتانیاهو برای بازگشت از اراضی اشغالی جدی نیست
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 18:21

محمود عباس رییس تشکیلات در پاسخ به ادعای بینامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بازگشت از اراضی اشغالی که در دیدار با سلطان قابوس بیان شد،گفت که این سخنان تکراری است و او در باره صلح جدی نیست.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (سما)، «عزام احمد» گفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با سلطان قابوس شاه عمان اعلام آمادگی کرده از اراضی اشغالی 1967 عقب نشینی کند اما کنترل امنیتی آن را ادامه می دهیم.

رژیم صهیونیستی در سال 1967 قدس شرقی، کرانه باختری، نوار غزه، بلندی‌های جولان و صحرای سینا را اشغال کرد؛ این رژیم، صحرای سینا را طی صلحی که با دولت مصر برقرار شد، به این کشور برگرداند اما مابقی مناطق تحت اشغال باقی ماند.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پیام نتانیاهو را به وی ابلاغ کرد که این رژیم آماده عقب نشینی از قسمت های اراضی اشغالی است منوط براینکه کنترل امنیتی آنها در دست رژیم صهیونیستی باشد.

وی افزود: عباس نیز در پاسخ به بن علوی گفت که نتانیاهو در رسیدن به توافق با فلسطینی ها جدی نیست و آنچه به سلطان قابوس گفته  است را بارها تکرار  و سخنانی تکراری است و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات سازش جدی نیست.

وی با کم اهیمت دانستن سفر نتانیاهو به مسقط در ماه اکتبر ( مهرماه ) گذشته گفت که عمان در اداره امور داخلی خود مستقل است و آنها به منطق گفت و گو برای حل تمامی مشکلات باور دارند اما گاهی در اینکار مبالعه می کنند.

احمد گفت که اسرئیل آنطور که خود ادعا می کند روابط عادی با مصر و اردن ندارد و معتقدیم که همه اینها منوط به مذاکرات سازش است و دولت هایی که خواستار عادی سازی روابط با اسرائیل هستند نمی توانند موفق شوند چرا که ملت های آنها این مساله را نمی پذیرند.

رسانه های صهیونیستی در ماه اکتبر افشا کردند که نتانیاهو با سلطان قابوس در مسقط دیدار کرد و دو طرف درباره مذاکرات صلح فلسطینی و اسرائیلی گفت و گو داشته اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها