اقرار رسمی اردن به همکاری با رژیم صهیونیستی برای فراری دادن کلاه سفیدها

اقرار رسمی اردن به همکاری با رژیم صهیونیستی برای فراری دادن کلاه سفیدها
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 18:23

وزیر کشور اردن به همکاری این کشور با رژیم صهیونیستی در فراری دادن تروریست های موسوم به کلاه سفیدها از سوریه به اردن خبر داد.

العالم-اردن

"سمیر مبیضین" وزیر کشور اردن طی سخنرانی که اخیرا در پارلمان این کشور داشت اعتراف کرد که در ماه جولای سال جاری(2018)  حدود 429 نفر از عناصر گروه تروریستی موسوم به کلاه سفیدها به همراه خانواده هایشان را از سوریه فراری داده و از طریق اراضی اشغالی آن ها را وارد خاک اردن کرده است.

وی تاکید کرد که این اقدام دولت اردن با هماهنگی کامل با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

وزیر کشور اردن اعلام کرد که پس از انتقال عناصر تروریستی به داخل مرزهای کشور اردن آنها در اردوگاه الازرق اسکان داده شده و امکانات معیشتی برای آنان فراهم شده است.

پس از پایان یافتن ماموریت عناصر گروه تروریستی کلاه سفیدها، در ماه جولای سال جاری رژیم صهیونیستی در یک عملیات محرمانه و شبانه حدود 800 عضو این گروه و خانواده های آن ها را از جنوب غرب سوریه به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین و از آنجا به اردن منتقل کرد.

دولت سوریه این گروه را همکار گروههای مسلح تروریستی می‌داند.

کلاه سفیدها که طبق ادعای خود گروهی برای امدادرسانی به مردم در مناطق جنگی سوریه هستند، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد، پیشتر با اقدامات خود برای متهم شدن دمشق به استفاده از سلاح شیمیایی، زمینه‌سازی کرده بود.

بیش از یک سال گذشته،‌ بر اساس تصاویری که فاش شده بود، کلاه‌سفیدها با سرنگ به سینه کودکان آدرنالین تزریق کرده بودند تا آنان را قربانی حمله شیمیایی معرفی کنند.

پربیننده ترین خبرها