شیخ وهابی پس از حبس و تهدید رئیس دولت وفاق ملی لیبی، وزیر اوقاف و امور اسلامی شد!

شیخ وهابی پس از حبس و تهدید رئیس دولت وفاق ملی لیبی، وزیر اوقاف و امور اسلامی شد!
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 20:26

یک منبع آگاه اعلام کرد که افراد مسلح وهابی با حمله به دفتر رئیس دولت وفاق ملی در طرابلس با ایجاد ترس و وحشت وی را وادار کردند حکم انتصاب یکی از شیوخ برجسته وهابی را در وزارت اوقاف و امور اسلامی لیبی امضا کند.

العالم-لیبی

پایگاه اهل بیت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که شبه نظامیان مسلح وهابی وابسته به دستگاه اطلاعاتی عربستان با حمله به مقر شورای ریاستی دولت وفاق ملی در طرابلس -- پایتخت لیبی -- رئیس دولت وفاق ملی را در دفتر کارش حبس کرده و با استفاده از ارعاب و تهدید مسلحانه، وی را وادار ساختند که وزیر اوقاف و امور اسلامی را برکنار و حکم انتصاب «محمد احمیده العبانی» -- یکی از شیوخ برجسته وهابیت در لیبی -- را در این پست وزارتی امضا کند.

این منبع همچنین تاکید کرد که این افراد مسلح با به کارگیری خشونت و درحالی که اسلحه های خود را به سمت رئیس دولت وفاق ملی نشانه گرفته بودند به وی ناسزا می گفتند که چرا در مراسم ولادت پیامبر اکرم(ص) شرکت و بخشنامه ای را نیز درخصوص برگزاری این مراسم صادر کرده است.

شایان ذکر است لیبی به تازگی صحنه درگیری های گسترده ای میان «جریان سلفی وهابی مورد حمایت مالی عربستان و امارات» و «گروه های میانه رو مخالف گسترش وهابیت» است و انتظار میرود در آینده نزدیک این کشمکش ها به درگیری های مسلحانه تبدیل شود این در حالی است که گروه میانه رو از اقبال عمومی بیشتری در میان مردم لیبی برخوردار است.

انتصاب العبانی به عنوان وزیر اوقاف و امور اسلامی لیبی با واکنش تند بسیاری از گروه های اسلامی این کشور مواجه شد؛ بسیاری از این گروه ها اعلام کردند که با این وزیر وهابی همکاری نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها