زنگنه: تلاش می‎کنیم مذاکرات اوپک به نتیجه برسد

زنگنه: تلاش می‎کنیم مذاکرات اوپک به نتیجه برسد
جمعه 16 آذر 1397 - 03:10

«بیژن زنگنه» وزیر نفت ایران پس از پایان نشست روز پنجشنبه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در وین پایتخت اتریش، با حضور در جمع خبرنگاران، فضای این نشست را سخت توصیف، ولی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتیجه برسد.

العالم-ايران

وی با تاکید بر اینکه ایران برای نتیجه مذاکرات نگرانی ندارد، در پاسخ به این سوال که آیا امیدی به توافق هست؟ گفت: انسان به امید زنده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز پس از خروج از نشست، در پاسخ به سوال خبرنگاران تنها به این جمله اکتفا کرد که «مذاکرات ادامه پیدا میکند

ثامر عباس غضبان، وزیر نفت عراق هم با بیان اینکه همچنان درباره میزان تولید به رایزنی ادامه میدهیم، گفت: فردا (جمعه، 16 آذر ماه) به رایزنی با غیراوپکیها ادامه میدهیم.

برخی وزرا نیز بدون هیچ موضعگیری مشخصی، دبیرخانه اوپک را ترک کردند.

نشست 175 اوپک با حضور 14 عضو این سازمان، پس از حدود 6 ساعت جلسه پشت درهای بسته پایان یافت و ادامه جلسه به جمعه موکول شد.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که اعضای اوپک با کاهش اندک تولید موافق هستند.

زنگنه پیش از آغاز مذاکرات گفته بود که صحبت از کاهش 1.3 تا 2.4 میلیون بشکهای سطح تولید مطرح است و قرار است درباره این ارقام بحث شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تهران با کاهش تولید اوپک مشکلی ندارد و این مسئله به تصمیم اکثریت اعضا وابسته است، یادآور شده بود که ایران تا زمان رفع کامل تحریمها به هیچ توافقی برای کاهش تولید ملحق نمیشود.

شانا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها