انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در غرب یمن

انهدام پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در غرب یمن
جمعه 16 آذر 1397 - 11:23

نیروهای ارتش یمن دیروز یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در آسمان الحدیده منهدم کردند.

العالم - یمن

پدافند هوایی ارتش یمن دیروز پنجشنبه یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی-اماراتی را در منطقه «کیلو۱۶» استان الحدیده هدف قرار داد.

یگان پدافندی ارتش یمن در ۲۲ نوامبر گذشته نیز یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز را در جنوب منطقه الجبلیه استان الحدیده واقع در غرب یمن هدف قرار داده بود.

تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن بویژه غرب این کشور در حالی ادامه دارد که دور چهارم مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی در سوئد از دیروز آغاز شده است.

ائتلاف سعودی-اماراتی این روزها با تشدید حملات به غرب یمن تلاش می‌کند بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن را اشغال کند تا در مذاکرات صلح یمن دست برتر را برای امتیازگیری داشته باشد؛ حملاتی که طی پنج ماه گذشته با مقاومت مردم یمن در جلوگیری از سقوط الحدیده به شکست انجامیده است.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات یمن در مذاکرات سوئد دیروز در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفته بود، حال و هوای مذاکرات سوئد نشان می‌دهد که جامعه جهانی تمایل به «توقف جنگ» در یمن دارد و در این خصوص مواضع روشنی را اتخاذ شده است.

وی خاطر نشان کرد، جامعه بین الملل به این نتیجه رسیده که ادامه جنگ یمن، بی فایده است؛ زیرا طرف متخاصم حملات نظامی زیادی علیه یمن انجام داده است، اما نه تنها نتوانسته در عرصه سیاسی چیزی به دست آورد، بلکه باعث ایجاد درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها