هنیه: شکست طرح آمریکایی علیه حماس، پیروزی ملت فلسطین است

هنیه: شکست طرح آمریکایی علیه حماس، پیروزی ملت فلسطین است
جمعه 16 آذر 1397 - 15:43

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که رد قطعنامه ضد فلسطینی در سازمان ملل، پیروزی مهم برای فلسطینان و کشورهایی است که علیه این قطعنامه در مجمع عمومی رای دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد که شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در تصویب قطعنامه علیه جنبش حماس، یک نوع پیروزی و دست‌آورد مهم برای ملت فلسطین و کشورهای دوست است؛ کشورهایی که ضمن رعایت اصول و ارزش‌ها به این قطعنامه ضد فلسطینی «نه» گفتند.

وی افزود: این یک دست‌آورد سیاسی برای ملت فلسطین و مقاومت است که حکایت از مشروعیت مبارزه ما و شکست دشمن در متقاعد کردن جامعه جهانی به اتخاذ سیاست‌های خصمانه علیه حماس دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که «تروریسم حقیقی همان اشغالگری است که روی ذهن و سرزمین و مقدسات ما نقش بسته است.»

وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل در کنار حق و حقوق ملت فلسطین قرار گرفته‌اند، افزود: وجدان جهانی طرح آمریکا علیه حماس و مقاومت ملت فلسطین را ساقط کرد.

هنیه در پایان از تلاش‌های نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در ساقط کردن طرح آمریکایی علیه حماس تقدیر و تشکر کرد و آن را نشانه وحدت فلسطینیان در مقابله با چالش‌ها دانست.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین بامداد امروز نیز رد قطعنامه ضدفلسطینی پیشنهادی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را یک پیروزی برای فلسطین و شکستی برای دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «الغد»، در بیانیه سخنگوی حماس، شکست این قطعنامه یک «سیلی به دولت ترامپ» و «یک پیروزی برای آرمان فلسطین» توصیف شده است. حماس تأکید کرده که آنچه در مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد، نشانگر مشروعیت مقاومت ملت فلسطین است.

دیشب با وجود اینکه نماینده آمریکا در سازمان ملل برای تصویب قطعنامه پیشنهادی واشنگتن علیه مقاومت فلسطینی حتی به تهدید کشورها متوسل شده بود، مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را رد کرد که با رد این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنج‌شنبه شب به صحنه شکستی بزرگ برای آمریکا بدل شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها