ژنرال دانفورد خبر داد؛

تلاش آمریکا برای تشکیل نیروی ۴۰ هزار نفری در سوریه

تلاش آمریکا برای تشکیل نیروی ۴۰ هزار نفری در سوریه
جمعه 16 آذر 1397 - 16:52

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از تصمیم این کشور برای تشکیل نیروی ۳۵ تا ۴۰ هزار نفری در سوریه برای تامین اهداف مورد نظر واشنگتن خبر داد.

العالم- آمریکا

به نقل از راشاتودی، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از تصمیم وزارت دفاع این کشور برای آموزش نظامی ۳۵ تا ۴۰ هزار نیروی محلی در شرق سوریه خبر داد.

دانفورد گفت: ما تخمین می‌زنیم که ۳۵ تا ۴۰ هزار نیروی محلی باید آموزش دیده و مجهز شوند تا ثبات برقرار شود. ما حدود ۲۰ درصد در آموزش این نیروها پیش‌ رفته‌ایم. با توجه به شرایط فعلی، ما هنوز راه زیادی پیش‌رو داریم. می‌توان گفت که حضور کنونی ما در سوریه پایدار بوده و می‌تواند با توجه به شریط تغییر کند.

رئیس ستاد مشترک آمریکا بدون ارائه آمار دقیقی از تعداد نیروهای ویژه آمریکایی فعال در شرق سوریه، تاکید کرد که برنامه‌ای برای خارج کردن آنها از این کشور ندارد.

به نقل از شبکه تلویزیونی صهیونیستی " i24"، دانی یاتوم رئیس اسبق موساد از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا جدایی از فلسطینی ها را دنبال کرده و از الحاق بیشتر اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی خودداری کند زیرا این امر در نهایت به فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین و خطری برای اسرائیل تبدیل خواهد شد.

برپایه این گزارش، یاتوم از اسرائیلی ها خواست "تا درک کنند که تهدید فقط از جانب لبنان و غزه نیست بلکه از سمت تشکیلات خودگردان نیز می باشد."

وی درباره فروپاشی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری هشدار داد و در اشاره به جبهه لبنان و غزه گفت: ما یک جبهه در شمال داریم و یک جبهه در جنوب. نمی خواهیم جبهه ای مرکزی (در کرانه باختری) داشتیم باشیم زیرا اگر جبهه ای علیه تشکیلات خودگردان گشوده شود، وضعیت ما دشوارتر خواهد بود و در صورت الحاق بیشتر اراضی، این تشکیلات فروخواهد پاشید.

پربیننده ترین خبرها