درپي برکناري نيکي هيلي؛

هدر نائورت سفير آمريکا در سازمان ملل شد

هدر نائورت سفير آمريکا در سازمان ملل شد
جمعه 16 آذر 1397 - 19:06

ترامپ هدر نائورت سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا را به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل منصوب کرد.

العالم- آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور و مجری سابق فاکس نیوز را به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل متحد منصوب کرد.

ترامپ درباره ناوئرت گفت: «او بسیار مستعد، باهوش، چابک است و فکر می‌کنم همه به او احترام خواهند گذاشت. کارش را به عنوان سخنگوی وزارت خارجه، فوق‌العاده انجام داده است.»

ناوئرت که قبلاً مجری شبکه خبری فاکس‌نیوز بود، در صورت تأیید مجلس سنا این پست را از نیکی هیلی تحویل خواهد گرفت گه چندی پیش اعلام کرد قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کند.

ناوئرت یکی از طرفداران ترامپ است که فاقد تجربه در عرصه مسائل سیاسی است.

او همچنین «ویلیام بار» را به عنوان جانشین «جف سشنز» برای تصدی سمت وزیر دادگستری آمریکا انتخاب کرده است. «بار» در این سمت وظیفه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ و تبانی احتمالی تیم ترامپ با روسیه را بر عهده خواهد داشت.

در صورتی که مجلس سنا نامزدی او را تأیید کند، او این سمت را از «ماتیو واکر» تحویل خواهد گرفت که یک ماه پیش، بعد از اخراج جف سشنز توسط ترامپ برای سرپرستی وزارت دادگستری معرفی شد.

همچنین به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که «ویلیام بار» را به عنوان دادستان کل جدید این کشور معرفی می‌کند.

بار که یک سیاستمدار جمهوری‌خواه است، در دوران جورج بوش پدر، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا نیز این سمت را بر عهده داشت و طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ میلادی به عنوان هفتاد و هفتمین دادستان کل آمریکا فعالیت می‌کرد.

وی به عنوان جانشین «جف سشنز» که پیش از این در پی استعفای اجباری، این سمت را واگذار کرده بود، معرفی شده است.

پربیننده ترین خبرها