لاریجانی در دومین کنفرانس مبارزه با تروریسم:

شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند/ آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه

شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند/ آمریکا عامل اصلی گسترش تروریسم در منطقه
شنبه 17 آذر 1397 - 10:41

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند، گفت: جنگ‌های آمریکا در منطقه و تحریم‌های یک جانبه این کشور علیه کشورها، مصوبه شورای امنیت را ندارد.

العالم _ ایران / سیاسی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه، 17 آذر ماه) در دومین کنفرانس رؤسای مجالس 6 کشور آسیایی پیرامون چالش های تروریسم و ارتباطات درون منطقه ای ضمن تشکر از روسای مجالس این کشورها برای حضور در این اجلاس به اهمیت برگزاری آن اشاره کرد و گفت: در صحنه بین‌المللی چند عامل باعث بروز پدیده تروریسم و جنگ شده است.

شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شورای امنیت به وظایف خود عمل نمی‌کند، عنوان کرد: جنگ‌های عراق، لیبی، افغانستان و ... مصوب شورای امنیت نبود، همچنین تحریم های یک جانبه آمریکا درباره ایران و روسیه مصوبه شورای امنیت را ندارد.

وی در ادامه نحوه یک جانبه‌گرایی رئیس جمهور آمریکا را خطرناک توصیف کرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا ارزش‌های انسانی را که طی سال‌ها برای جهانیان به وجود آمده است را تجاری سازی کرده است و رفتارهای ترامپ نظامات حقوق بشر را له کرده و کشورها از مدیریت جهانی ناامید شده‌اند.

نشست آستانه، نمونه یک نشست موفق در راستای افزایش همکاری‌ها

لاریجانی ادامه داد: کشورهایی مثل آمریکا در منطقه عامل گسترش تروریسم شده و مدعی مبارزه با آن هستند اما در واقع از تروریسم به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود استفاده می‌کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه رفتارهای آمریکا باعث شده کشورهای منطقه نظام‌های جدیدی را در عرصه همکاری‌ها دنبال کنند، اظهار داشت: نشست آستانه که با همکاری ایران، روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه برگزار شد، نشست‌ موفقی بود که کشورهای منطقه می‌توانند برای توسعه اقتصادی و مسائل دیگر آن را مد نظر قرار داده و بر آن تمرکز کنند.

ارتباط وسیع 6 کشور حاضر در کنفرانس مبارزه با تروریسم را وارد صحنه جدیدی می‌کند

وی ادامه داد: نشست امروز که دومین کنفرانس پیرامون مبارزه با تروریسم است، نتیجه تلاش‌های پاکستان برای برگزاری آن بوده که سال گذشته در این کشور برگزار شد و می‌تواند در راستای مبارزه با این پدیده شوم موثر باشد.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی با درخواست عراق به کمک این کشور شتافت، یادآور شد: توانستیم با همکاری این کشور موضوع تروریسم را در عراق حل کنیم و امیدواریم شاهد گام‌های عملی در حل موثر تروریسم باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های سازمان‌های اطلاعاتی و امنیت 6 کشور حاضر در این کنفرانس خاطر نشان ساخت: ارتباط وسیع ما باعث می‌شود مبارزه با تروریسم وارد صحنه جدیدی شود.

پربیننده ترین خبرها