سناتور آمریکایی:

تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن، فاجعه انسانی درست کرده است

تجاوز وحشیانه عربستان سعودی به یمن، فاجعه انسانی درست کرده است
شنبه 17 آذر 1397 - 12:35

«رند پال» قانونگذار جمهوری‌خواه و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با تاکید بر «تجاوز وحشیانه» عربستان سعودی به یمن گفت، واشنگتن باید فورا فروش‌ سلاح به ریاض را متوقف کند.

العالم - عربستان سعودی

به رغم آنکه مقاومت دولت «دونالد ترامپ» در برابر فشارهای کنگره آمریکا برای تشدید فشار بر عربستان سعودی به دلیل پرونده قتل «جمال خاشقچی» و بحران یمن ادامه دارد، حالا یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار توقف فوری فروش سلاح به ریاض شده است.

«رند پال» سناتور جمهوری‌خواه که یکی از منتقدان سرسخت جنگ ائتلاف عربستان سعودی در یمن است در توئیتر خود نوشت: «تجاوز وحشیانه عربستان سعودی علیه غیرنظامیان در یمن فاجعه انسانی درست کرده است.

این نماینده ایالت «کنتاکی» در مجلس سنای آمریکا افزود: «ما (آمریکا) باید فورا به همه فروش‌های تسلیحاتی به رژیم سعودی پایان دهیم».

سناتور جمهوری‌خواه در حالی این اظهارات را مطرح کرده که او ضمن انتقادهای جدی درباره حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن، بارها تاکید کرده است عربستان سعودی طی دهه‌های متمادی حامی تروریسم بوده و میلیاردها دلار به گروه‌های تروریستی سراسر جهان کمک کرده است.

به رغم انتقاد این قانونگذار آمریکایی درباره جنگ یمن، حمایت‌های واشنگتن در دولت قبلی دموکرات و کنونی جمهوری‌خواه از جنگ یمن ادامه داشته است، جنگی که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف سعودی- اماراتی آغاز شد.

رند پال همچنین در هفته‌های اخیر گفته که تردیدی در این موضوع وجود ندارد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی دستور قتل «جمال خاشقچی» را صادر کرده است.

دیگر قانونگذاران ارشد دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هم درباره قتل خاشقچی با پال اتفاق نظر دارند اما تا کنون کاخ سفید در برابر فشارهای کنگره مقاومت کرده و مانع از اقدام جدی علیه ریاض شده است.

پربیننده ترین خبرها