خبرنگار العالم از سوئد گزارش داد؛

توافق هیأت‌های یمنی در سوئد برای تبادل اسرا/ هیأت یمنی: هیات هادی اختیاری در گفتگوها ندارد/ موافقتنامه مبادله اسرا با ائتلاف سعودی امضا شد!

شنبه 17 آذر 1397 - 19:15

یک عضو هیأت صنعاء در مذاکرات سوئد، از توافق برای تبادل اسرا با هیأت مقیم ریاض خبر داد.

العالمیمن

خبرنگار شبکه خبری العالم به سوئد به نقل از منابع مطلع گزارش داد که نشست کمیته آتش بس در الحدیده با ارائه پیشنهاداتی به کار خود پایان داد.

وی افزود که گفت و گو درباره توقف حمله های هوایی آل سعود در مقابل توقف شلیک موشک های بالستیک یمنی بود.

احمد الحبیشی از رهبران حزب کنگره مردمی یمن به العالم گفت که هیات ریاض راهکار نظامی را تنها راه مساله یمن می داند و خالد الیمانی رییس هیات گفته که کسی که فکر کند از الحدیده می گذریم دچار توهم شده و خواستار تسلیم الحدیده و بندر آن به حکومت مستعفی هادی شد.

وی خاطر نشان کرد که این سخنان، سخنانی سعودی است و هیات هادی اصلا اختیاری برای گفت و گو ندارد و حتی موافقتنامه مبادله اسرا نه با حکومت هادی بلکه با به اصطلاح ائتلاف آل سعود امضا شد.

همچنین؛ خبرنگار شبکه خبری العالم اعزامی به کشور سوئد گزارش داد که یک عضو هیأت صنعاء در مذاکرات سوئد، از توافق برای تبادل اسرا با هیأت مقیم ریاض خبر داده است.

شایان ذکر است؛ منابع نزدیک به رایزنی ها گفتند که هیات هادی پیشنهاد کرده که فرودگاه صنعا در مقابل تسلیم الحدیده به نیروهای ائتلاف آل سعود بازگشایی شود.

گفتنی است؛ همزمان یمنی های مقیم سوئد اقدام به برپایی تظاهرات علیه حمله به یمن کردند.

پربیننده ترین خبرها