نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پوتین درباره لبنان و سوریه رایزنی کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پوتین درباره لبنان و سوریه رایزنی کرد
شنبه 17 آذر 1397 - 17:19

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تماس تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه با او درباره تحولات اخیر در رابطه با لبنان و همچنین سوریه رایزنی کرده است.

العالم _ فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بعدازظهر امروز شنبه از رایزنی تلفنی «بنیامین نتانیاهو» با رئیس‌جمهور روسیه درباره لبنان و سوریه خبر دادند.

آنطور که خبرنگار ارشد کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داده، «بنیامین نتانیاهو» با «ولادیمیر پوتین» درباره سخنان اخیر رژیم صهیونیستی درباره «تونل‌های ادعایی حزب‌الله لبنان» صحبت کرده است.

بنا بر گزارش این منبع رسانه‌ای صهیونیست، نتانیاهو در این تماس تلفنی به رئیس‌جمهور روسیه درباره اقدام اخیر این رژیم علیه تونل‌های ادعایی حزب‌الله لبنان توضیحاتی داده است.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که به منظور حفظ ثبات بین رژیم صهیونیستی و لبنان، باید قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل مراعات شود.

قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل بعد از ناکامی رژیم صهیونیستی برای تحقق اهدافشان در جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ صادر شد.

بنا بر روایت کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، پوتین در این مکالمه تلفنی همچنین بر لزوم بیشتر شدن «هماهنگی» بین ارتش‌های روسیه و رژیم صهیونیستی در سوریه تاکید کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه هفته گذشته ادعا کرد که عملیاتی برای شناسایی و تخریب تونل‌های گروه‌های مقاومت لبنانی را که زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر شده‌اند، آغاز کرد.

رایزنی پوتین با نتانیاهو درباره لزوم هماهنگی بیشتر نیروهای نظامی دو طرف در سوریه در شرایطی صورت گرفته که اواخر شهریورماه امسال تنش‌ها بین مسکو و تل‌آویو بر سر کشته شدن 15 نظامی روس در سوریه به شدت گسترش یافته بود.

یک فروند هواپیمای ایلوشین نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی بر فراز لاذقیه به خاطر اقدام فریبکارانه خلبان جنگنده صهیونیست، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفت و منهدم شد.

وزیر دفاع روسیه درباره این حادثه گفته بود: «اسرائیل صرفا یک دقیقه قبل از این حمله به ارتش روسیه هشدار داده بود و در نهایت نیز از هواپیمای ایلوشین-20 روسیه به عنوان پوشش استفاده کرد با این فرض که سوریه در این شرایط این حمله را پاسخ نخواهد داد».

پربیننده ترین خبرها